időjárás -4°C Fábián, Sebestyén 2022. January 20.
logo
Helyreigazítás: A Magyar Nemzet online kiadásában a www.magyarnemzet.hu oldalon 2021. december 2. napján megjelent és Elek Nikoletta által írt, „Társadalmi célú reklámként fogják vetíteni a szivárványcsaládok kampányfilmjét”  című online sajtócikk valótlanul állította, hogy a Szivárványcsaládokért Alapítvány kampányfilmjei a Nickelodeon csatornán vagy bármely, a ViacomCBS-hez tartozó gyermekcsatornán is sugárzásra kerülnek. A kérdéses kampányfilmek sem a Nickelodeon csatornán, sem bármely egyéb, a ViacomCBS-hez tartozó gyermekcsatornán soha nem kerültek sugárzásra, sem a cikk megírása előtt, sem azt követően, továbbá soha nem is volt erre irányuló szándék a ViacomCBS részéről.

Társadalmi célú reklámként fogják vetíteni a szivárványcsaládok kampányfilmjét

Elek Nikoletta
Forrás: Facebook
2021.12.02. 18:47 2022.01.12. 16:44
Társadalmi célú reklámként fogják vetíteni a szivárványcsaládok kampányfilmjét

Népszerű gyermek- és ifjúsági csatornákra kerül fel az a kampányfilm, amelyet a Szivárványcsaládokért Alapítvány készített, és amelyben az azonos nemű párok gyerekvállalási jogaiért küzdenek. A csatornák között szerepel az MTV, a Nickelodeon és a Comedy Central.

Folytatódik az azonos nemű párok gyerekvállalási jogaiért indított akció. A Szivárványcsaládokért Alapítvány #ugyanaz elnevezésű kampánya ismételten arra törekszik, hogy a hagyományos családokhoz való jogok illessék meg a homoszexuális párokat is, mondván: a magyar családokhoz hasonlóan a szivárványcsaládok is ugyanazokat az élményeket élik át, hiszen az ő életükben is ugyanaz a törődés, ugyanaz a szeretet és ugyanaz az aggódás van jelen”.

Üzenetük propagálása érdekében ezért a közösségimédia-felületek mellett országszerte több mint kétszáz óriásplakáton, számos online magazinban és hírportálon, a Joy, a Glamour, az Elle és a Forbes decemberi számában, valamint a ViacomCBS tévécsatornáin társadalmi célú hirdetések formájában is látható lesz az LMBTQ-kampány. 

Az alapítvány kampányfilmjei amelyhez Kulka János és Kovács Patrícia adta a hangját tehát a televízióban is láthatóak lesznek, miután a ViacomCBS vállalta, hogy a hazai kábelcsatornáin, többek között a Nickelodeon gyerekcsatornán, a Comedy Centralon és az MTV-n is vetíteni fogja a spotokat. 

Az újabb kampány időzítése is üzenetértékű, hiszen a kormány éppen egy évvel ezelőtt módosította az alaptörvényt, amely kimondja, hogy „Magyarország védi a házasság intézményét mint egy férfi és egy nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját. A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony. Az anya nő, az apa férfi.” Az LMBTQ-közösségeket azonban a törvénymódosító javaslat azon passzusa botránkoztatta meg leginkább, amely szerint az örökbefogadás joga – néhány kivételtől eltekintve – kizárólag a házastársaké lehet. 

Tiltakozásuk kifejezésére a Háttér Társaság, karöltve a Szivárványcsaládok Közösségével elindította #acsaládazcsalád elnevezésű kampányát, hangsúlyozva, hogy a család fogalma sokkal színesebb, mint ahogy azt néha az emberek gondolják, és a család akkor is család, ha a szülők történetesen azonos neműek. Az úgynevezett szivárványcsaládok gyerekvállalási jogáért indított lobbi hatására több mint negyven magyar multinacionális vállalat, sportolók, influencerek és közéleti személyiségek tették nyilvánvalóvá, hogy teljes mellszélességgel kiállnak a homoszexuális párok örökbefogadása mellett.

Borítókép: Az #ugyanaz kampány hivatalos plakátja (Fotó: Facebook/Szivárványcsaládokért Alapítvány)