Gyurcsány bizalmasai segítik Biden emberét a háborúpárti kampányban

Az ügyben feltűnik a Nyugati Pályán Facebook-oldal és a Political Capital alapítója.

Magyar Nemzet
2023. 04. 15. 9:32
Borítókép: Somogyi Zoltán szociológus (Forrás: Facebook)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Régi baloldali bizalmi emberek segítségével indította el a magyar kormány békepárti álláspontja elleni plakátkampányt az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége − állítja az Origó. Mint ismert, a napokban óriásplakátok jelentek meg országszerte az orosz csapatok Ukrajnából történő kivonását követelő szöveggel, párhuzamot vonva az 1956-os magyar forradalommal.

Az amerikai pénzből indított kampány a magyar kormány azonnali tűzszünetre és békepártiságra épülő álláspontjának ellensúlyozását célozza. A plakátokon szerepel az is, hogy a politikai akciót a Nyugati Pályán nevű Facebook-oldal indította az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének támogatásával. Az oldal azzal a közhellyel hirdeti magát, hogy célja: „hogy megszólítsa azokat, akiket érdekel Magyarország jelene és jövője”. Szerintük Magyarországnak a nyugati pályán érdemes folytatnia. „Ehhez szolgáltatunk érveket, és erről szeretnénk meggyőzni minél több magyart” – írják. Az Origó szerint ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bemutatják, mennyire kecsegtető a Nyugat, az EU és a NATO, szemben a Kelettel. Nyugati Pályán a Facebookon és az Instagramon a 2020. februári alapítása óta közel 139 millió forintot költött hirdetésekre. 

Az Origó kiemelte, hogy az oldalt 2020 februárjában hozták létre és az Amerikai Egyesült Államok Budapesti Nagykövetségének támogatásával a Flow PR Kft. Kommunikációs Ügynökség üzemelteti, amely a Splendidea Communications Kft. integrált vállalati kommunikációs kampányokat végző divíziója. Az amerikai támogatású propagandaoldalt működtető Splendidea Communications Kft. 2002. szeptember 20-án jött létre, jelenleg 24 főt foglalkoztat és fő tevékenysége PR, kommunikáció. A legutóbbi pénzügyi adatok szerint 2021-ben csaknem háromszázmillió forint nettó árbevételt értek el, ami 27,58 százalékkal haladta meg az előző évit. Az adózás előtti eredményük is 28,91 százalékkal, 26 millió forintra nőtt.

Az Origó kiemelte azt is, hogy a Splendidea korábban Privy Council Tanácsadó Kft. néven működött és több szálon is kapcsolódik a posztkommunista-baloldali elithez. A Privy része volt annak a Capital Group Zrt-nek, amely cégcsoport egyik oszlopos tagja volt a Political Capital, az egyik legismertebb baloldali politikai tanácsadó intézet, amely 2002-től előbb az egykori SZDSZ-hez állt közel, majd a balra tolódó MDF útját egyengette.

Fontos kiemelni, hogy a cégcsoport két kulcsembere két régi szabad demokrata káder, Szabados Krisztián és Somogyi Zoltán. Utóbbi korábban a Splendidea ügyvezetője és a Political Capital egyik alapítója volt Szabados mellett. A cikk kitér arra is, hogy a Political Capital-csoport 2006 és 2010 között rengeteg megbízást kapott a második Gyurcsány-kormánytól, így a céghez több mint 430 millió forint közpénz érkezett, ennek egy része, 190 millió forint a Nemzetbiztonsági Hivataltól jött.

Ismert, hogy Somogyi részt vett Gyurcsány Ferenc 2004-es kampányprogramjának megírásában. Jelenleg éppen a Jobbik környékén bukkant fel, tanácsadóként és elemzőként a pártközeli Civitas Intézet munkatársa. 

Somogyi egyébként 2022-ben Kész Zoltánnal, a Mindenki Magyarországa Mozgalom egyik vezetőjével együtt részt az úgynevezett Polgári Platformban, amely egyik digitalizációs tanulmánya a baloldali összefogás választási programjába is bekerült. 

Somogyi 2021 decemberében maga jelentette be, hogy megállapodás született Márki-Zay Péter és a Polgári Platform civil szervezet között.

Az amerikai pénzből indított mostani plakátkampányt kivitelező Splendidea ügyvezetője Szabados Krisztián, aki már 2007 óta a cégnél van és jelenleg a Flow PR Kft. ügyvezető igazgatója is, 2001–2019 között pedig a Political Capital tulajdonosa és igazgatója volt. A Splendidea cégvezetője Sajti Botond Péter, aki karrierjét az RTL Klubnál kezdte – online szerkesztőként 2002 és 2003 között –, majd a Splendidea elődjénél, a Privy Council Communications-nál dolgozott 2003 és 2010 között, azóta pedig a Flow PR munkatársa.

Az Origó hozzáteszi: a cégadatbázisban szereplő kapcsolati háló jól mutatja, hogy a Nyugati Pályán oldalt működtető Splendidea alá tartozik a Political Capital Kft. is. A Nyugati Pályán az óriásplakátokon túl már a Facebook-oldalán is beindította a „Ruszkik, haza!”-kampányát, bár a hirdetésekben még nem jelent meg.

A teljes cikket az Origó honlapján olvashatják. 

 

Borítókép: Somogyi Zoltán szociológus (Forrás: Facebook)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.