Első látásra a Juhász Péterhez tartozó Nerpédia nevű közösségi oldal pontosan úgy néz ki, mint a sorozatunk első részében bemutatott EzaLényeg-médiabirodalom többi szereplője. A 2021 nyarán létrehozott oldal adminisztrátorai magyarországi és ausztriai szereplők, az oldalra az utolsó bejegyzést a 2022-es parlamenti választás előtti napon tették ki, április 3. óta nem hirdették az oldalt.
Addig viszont számításaink szerint 38,3 millió forintot költöttek 660 Facebook-tartalom népszerűsítésére, illetve további 28,6 millió forintot nem kevesebb, mint 2961 (!) Google-hirdetésre.
Összességében tehát 60 millió forintért hirdették a Juhász Péter-féle oldal tartalmait, de csak a választási kampányban. Azóta az oldal nem is frissült, erősen úgy tűnik tehát, hogy ez esetben is csak egy balliberális kampányprojektről volt szó.
A Facebook-hirdetéseket, illetve Juhász Péter videóinak népszerűsítését a KözösÜgyünk Nonprofit Kft. fizette. Erről a vállalkozásról azt lehet tudni, hogy 2021. május 10-én jegyezték be, és a kampányidőszakban 11 alkalmazottal működött, hogy aztán 2022 júniusára az alkalmazotti létszám két főre csökkenjen. Az már a kampányban is kérdésként merült fel, hogy honnan van erre pénze Juhásznak, honnan kapott forrásokat a politikai tevékenységére?
Nos, a baloldal kampányára különböző külföldi szervezeteken keresztül érkező négymilliárd forintból juthatott valamennyi pénz Juhász cégének is.
A külföldről pénzelt DatAdat-csoport bejövő és kimenő pénzforgalmat realizáló partnerei között mindenesetre feltűnt Juhász KözösÜgyünk Nonprofit Kft.-je is a parlament nemzetbiztonsági bizottsága számára készített jelentés szerint.
Juhász cégét az is a Bajnai-körhöz köti, hogy online elérhetőségeként kezdetben az [email protected] címet adták meg, amely cím a DatAdat-csoporthoz köthető Molnár István egy másik vállalkozásánál, a FairPension Kft.-nél is megtalálható a cégadatbázisban. A tulajdonos neve onnan lehet ismerős, hogy Molnár szintén tulajdonolja az EagleEye Marketing Kft. nevű céget, ahol az EzaLényeg nevű lejáratóoldal kapcsán ismertté vált Páva Zoltán az ügyvezető. Az EagleEye Marketinget immár rendszeresen megbízza Gyurcsány Ferenc parlamenti frakciója, az idei első fél évben például 43 millió forintnál is nagyobb összegű, „social media tanácsadás” nevű feladat ellátásával. Molnár egyébiránt a Nemzeti Információs Központ legutóbbi jelentése szerint több offshore cég képviselője, illetve tulajdonosa is.