Nemzetközi szervezet vizsgálta a magyar oktatási rendszer helyzetét

Magyarországon magas az óvodai nevelésben részesülők aránya, az átlagnál kevesebb gyermek jut egy tanárra, alacsonyabb az iskolaelhagyók és az évismétlők száma.

2024. 09. 10. 15:56
Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az OECD megjelentette a 2024. évi Oktatási körképét (Education at a Glance 2024: OECD Indicators), amely 2023-ig bezárólag vizsgálja az egyes országok oktatási rendszereinek helyzetét és az előttük álló kihívásokat. Az elemzések az oktatásban való részvételi adatok tekintetében a 2022, 2023, a pedagógusbérek tekintetében a 2021. évi adatokon alapulnak.

A kutatás problémaként azonosítja, hogy számos országban létezik a „gyermekgondozási rés”, a gyermekgondozási támogatással finanszírozott időtartam és az ingyenes kisgyermekkori nevelésben való részvétel vagy az óvoda megkezdése között eltelt időszak. Magyarországon nincs „gyermekgondozási rés”, a gyermekgondozást segítő ellátás után közvetlenül elérhető az ingyenes bölcsőde, majd hároméves kortól megkezdődik a tankötelezettség a kötelező óvodalátogatással. 

Ezzel a lépéssel Magyarország kiterjesztette a tankötelezettség időszakát, így a tankötelezettség időtartama hazánkban 13 év, amely meghaladja az OECD-országok 11 éves átlagát.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.