Jön az Országos Haváriaközpont és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésének új gyakorlata a MÁV-csoportnál – jelentette be közösségi oldalán a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt felidézte: nemrégiben nagy visszhangot váltott ki egy eset, amikor a mozdonyvezető állítólag azért nem vitte tovább a járatát, mert „lejárt a munkaideje”
„Azóta kiderült, hogy a hír nagy része fake news volt. A kollégánk nem ment haza, sőt nem hagyta el a szerelvényt sem: rendben megvárta a váltótársát. És nem egyszerűen a munkaideje járt le, hanem az a maximum 12 órás időszak, amelyet a törvény folyamatos munkavégzésre, ebben az esetben mozdonyvezetésre engedélyez”
– mondta.
Hegyi Zsolt hangsúlyozta, az eset kapcsán azonnali vizsgálatot rendelt el, ami a következőket állapította meg: minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt. – Ezzel azonban nem elégedhetünk meg! Ha ugyanis egy protokollnak az az eredménye, hogy az utas végül jelentős késéssel érkezik meg a célállomásába, akkor az a protokoll nem jó vagy megérett a változásra. Változtatunk is! – jelentette ki.
2025. január 1-jéig felállítjuk az Országos Haváriaközpontot, amely a zavar elhárításáért és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálataink munkáját irányítja, hangolja össze
– hangsúlyozta. Hozzátette: ezzel párhuzamosan változásokat vezetnek be azért is, hogy egy-egy haváriahelyzet elsődleges érintettjei – az utasok, valamint a mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók – minél előbb, minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak a haváriaközponttól.
Mint mondta, a pótlóbuszok rendszerét is átalakítják azért, hogy ha a vasúti közlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival. – Hiszen épp ez az egyik előnye az integrációnak: a képességeink összeadása. A részletekről az év végéig folyamatosan tájékoztatjuk az utazóközönséget – mondta a vezérigazgató.