Januártól ingyenes az utazás kutyával és a kerékpárral is

Január elsejétől nem kell fizetniük a kutyájuk vagy a kerékpárjuk után a vármegyebérlettel rendelkező utasoknak Budapest területén a BKK és a MÁV–Volán járatain. Utóbbi cégcsoport hangsúlyozta: a megszokott utazási szabályok nem változnak, és fenntartják, hogy az utasoknak ne okozzon kellemetlenséget egy-egy helytelenül szállított bicikli vagy házi kedvenc. A Fidesz budapesti frakciójának kezdeményezését a Magyar Kerékpárosklub és a Fehérkereszt Állatvédő Liga is kifejezetten pozitívan értékelte.

2024. 11. 28. 6:09
máv, tömegközlekedés, kerékpár, bicikli, kutya
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Minden józan gondolkodású embernek abszolút igénye, hogy társállattal, kutyával lehessen utazni – mondta lapunknak Szilágyi István, a Fehérkereszt Állatvédő Liga elnöke.

Mint arról lapunk is beszámolt, a Fidesz fővárosi frakciójának javaslatára januártól a vármegyebérleteseknek, a diákoknak és a nyugdíjasoknak nem kell fizetniük a kutyájuk vagy a kerékpárjuk után a MÁV–Volán járatain. Szentkirályi Alexandra a Fővárosi Közgyűlésnek is előterjesztette a javaslatot, amit az elfogadott, így a BKK járataira is érvényes lesz a változás. 

Szilágyi István szerint azonban felmerül a kérdés: mennyire ismerik a gazdák kutyájukat?

Szerinte annak, aki nem utazott még tömegközlekedési járművön a házi kedvencével, fontos figyelnie az állatot, hogy mennyire szokatlan és idegen neki az új közlekedési eszköz. 

Hozzátette: feltételezhető, hogy aki kutyájával utazik, annak házi kedvence már átesett egy minimális engedelmességi gyakorlaton, így valószínű, hogy csak a gondos gazdák fognak így utazni. A tömegközlekedési eszközökön a többségnek el kell viselni a kutyákat. 

– Reméljük, hogy győzni fog a tolerancia az intoleranciával szemben

– mondta.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szintén hasznos ötletnek tartja a kezdeményezést. Emlékeztetett, a kerékpározással kapcsolatos fejlesztések rendszerint eddig a belvárosra összpontosítottak, a külvárosok kerékpárútjai el lettek hanyagolva. Megemlítette, hogy a XVIII. kerületből nagyon nehéz a XIX. kerületbe jutni kerékpáron a kivilágítatlan utak miatt, így a két vasútvonalnak köszönhetően a külvárosi kerékpárosoknak előnyük származhat a kezdeményezésből. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Jászai Csaba)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.