Ismét az autósok járnak pórul Budapesten

A fővárosi vezetés újabb „zöld” projektje kezdődött el: a kerékpárosoknak kedvezve most is az autósok kárára alakítanak ki védett sávokat. A munkák több forgalmas csomópontot érintenek, és már most torlódásokat okoznak.

2025. 05. 21. 10:21
Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Május 21-től kezdődtek el azok a munkálatok, amelyek során 18 budapesti helyszínen festenek kerékpársávokat, helyeznek ki pollereket, sőt több helyen forgalmi rendet is módosítanak – természetesen az autós közlekedés rovására.

A Védettebb kerékpársávok kialakítása című projekt a 2023-as Közösségi Költségvetésre hivatkozik, ám azóta is vitatott, mennyire reprezentatív ez a „szavazás”. Az viszont biztos, hogy most több tízezer autós szembesül azzal, hogy újabb sávokat vesznek el tőlük a városban.

Hol lesz dugó? Már most érezhető a hatás

Az első ütemben például a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, a Könyves Kálmán körúton, a Kerepesi úton, a Dózsa György úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton dolgoznak – utóbbi esetében védett kerékpáros útvonal kialakítását tervezik a Hajós és Alkotmány utca között.

A Waze és a Google Maps aktuális jelzései alapján már most is torlódásokat okoznak az útlezárások, főként a Dózsa György úton és a Kerepesi környékén. A munkálatok várhatóan július elejéig tartanak – addig folyamatos korlátozásokkal és ideiglenes sávlezárásokkal kell számolni.

Ideológiai projekt, közlekedési káosz

A projektet Karácsony Gergely legfrissebb Facebook-posztjában ünnepli, mondván: „újabb védett kerékpársávok Budapesten”. Ezzel azonban megint csak azok járnak rosszul, akik dolgozni járnak, gyermeket visznek iskolába, vagy épp vidékről autóznának be a fővárosba.

A védett sávok ugyan a kerékpárosokat védik, de ezzel párhuzamosan az autós közlekedés lassul, a forgalom nő, és a levegő sem lesz tisztább a gyakori dugók miatt. Ráadásul a fővárosban ma sincs olyan arányú kerékpáros forgalom, ami ilyen mértékű infrastruktúra-átalakítást indokolna.

Nem ez az első eset

A fővárosi vezetés már korábban is előszeretettel alakította át a várost kerékpárosbarát övezetté – elég csak az Andrássy úti felfestett bringasávokra gondolni, ahol szinte alig teker valaki. Most sem változik a módszer: látványos szimbólumpolitika, miközben az autósok minden nap áldozatai lesznek ennek a szemléletnek.

Végeredmény: több dugó, kevesebb mozgástér

A munkálatok július elejéig tartanak, addig a főváros több pontján számítani kell torlódásokra. Aki csak teheti, kerülje el az érintett útszakaszokat, vagy készüljön fel hosszabb menetidőre.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Mirkó István)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.