Feri a házban
A DK eleinte nem büszkélkedhetett nagy támogatottsággal: egy-két százaléknyi szavazóját leginkább Gyurcsány Ferenc személye vonzotta. A kicsi, de nagyon elkötelezett tábor nagy részét az idősebb, 65 év feletti, jellemzően baloldali szavazók adták – írta korábbi elemzésében a Mandiner.hu. 2018-ban a Gyurcsány-párté volt a második legöregebb szavazótábor, csak az MSZP szavazóinak átlagéletkora volt magasabb. A Medián 2018 végén készült felmérése szerint a DK támogatottsága a 18–25 évesek között gyakorlatilag mérhetetlen volt. Gyurcsányék ekkoriban kezdtek el látványosan nyitni a legifjabb szavazók felé. A pártelnök 18-19 éves fiatalokkal fényképezkedett, találkozót szervezett a Z generáció tagjaival, később pedig a Facebooktól az Instagramon keresztül a TikTokig minden, jellemzően fiatalok által használt platformon erősítette a jelenlétét. Ezt követte a saját ruhamárka Special Feri Edition néven, a Facebook-csetbot, majd a #Feriaházban országjáró turné, amely a legfiatalabbakat célozta meg. Az Index.hu korábbi riportja szerint sikerrel: többen először csak poénból kezdték követni Gyurcsányt az Instagramon és a Messengeren, de aztán ottragadtak, mert szórakoztatónak és informatívnak találták. Elsősorban arról a korosztályról van szó, amely fiatal kora miatt nem élte át az őszödi beszédet úgy, hogy fel is fogja annak jelentőségét.
Gyurcsány nagy hangsúlyt fektet arra, hogy potenciális szavazóit a közösségi médiában is elérje. Mint arról a Magyar Nemzet beszámolt, a 2018-as választások előtt hozták létre a DatAdat nevű céget, amelynek egyik tulajdonosa Bajnai és Gyurcsány egykori kabinetfőnöke, Ficsor Ádám, míg Szigetvári Viktor, mindkét volt kormányfő egykori bizalmas munkatársa menedzserként dolgozik a cégnél. A projekt fontosságát jelzi, hogy kisebbségi tulajdonosként – egy másik cégén keresztül – maga Bajnai is beszállt. A Demokratikus Koalíció megerősödéséhez jelentősen hozzájárulhatott a 2018-as európai parlamenti és önkormányzati választáson a legkorszerűbb kampányeszközök alkalmazása és ezzel szoros összefüggésben egy olyan választói adatbázis, amelyet Gyurcsány és Bajnai bizalmasai kezelnek. Szintén a DatAdat tulajdonosa Gyurcsány Ferenc egykori bizalmasa, az ELTE TÁTK oktatója, Dessewffy Tibor. A DatAdat együttműködik egy amerikai közösségi kampányfejlesztő vállalkozással egy Facebook Messengerre épített, politikai kampányokra fejlesztett botprogram kapcsán.