Még egy utolsó szippantás az aluljáróban Budapestből. Jól megfér egymás mellett a Nyugati pályaudvar alatt a szexshop, a játszóház és a kebabos méteres reklámposztere.

Valaki 226 milliót nyert a skandináv lottón
Elvitték a főnyereményt.
Még egy utolsó szippantás az aluljáróban Budapestből. Jól megfér egymás mellett a Nyugati pályaudvar alatt a szexshop, a játszóház és a kebabos méteres reklámposztere.
A felszínen, az Eiffel tervezte épületben az induló vonatok táblájánál – minő választék: személy, zónázó, sebes, gyorsított – semmi sem utal arra, hogy melyik állhat meg Ferihegynél, csupán a Nyíregyházára tartó IC-nél írták oda, hogy „Airport”. A személypénztárnál 700 forintért váltok jegyet, majd irány a kies helyről futó tizenhetedik vágány, mert néhány perc múlva indul az Üllő–Monor szakaszon közlekedő személyvonat.
A kocsik szinte konganak az ürességtől, az egyikben kapucniját a fejére húzva alszik valaki. Az ablakokat vagy nagyon régen tisztították, vagy sivatagi homokot égetett bele a tavaly nyári napfény.
A plüsshuzatos ülések tiszták, a földön viszont több helyen már felszáradt folyadék sötét nyomai. Az órám 8.38-at mutat, amikor menetrendszerűen kifutunk a Nyugatiból.
Már öten-hatan ülünk a mi kocsinkban, mosolygós kalauz vizsgálja jegyünket. Lehúzom az ablakot, hogy végre kilássak, ám a látvány elborzaszt: mindenhol szemét. A lila műanyag kádtól a vécécsészéig, az ágybetétrugóig van itt minden, amit az elsuhanó vonat látni enged. A vasúti síneket a várostól elválasztó kerítésen beöntik a sínekhez az emberek a szemetüket, kupacokban áll a lomtalanítások, lakásfelújítások mellékterméke. A vaspálya megkerüli a Városligetet, majd egy ideig a Hungária körút ívét követi, a Kerepesi útnál eltávolodik attól, és a szemetes Zuglóban, majd a szemetes Kőbányán fut tovább. A gyógyszergyár túloldalán a sínek mellett hajléktalanok házai látszanak.
Harminc perc múlva a ferihegyi vasúti megállónál nyolc-tíz ember száll le a reggeli vonatról. Talán hárman lehetnek turisták, kettőjükön hátizsák, a harmadik óriási bőröndöt húz maga után. Százegy lépcsőn kell felhúznia, hogy eljusson az Üllői úti 200E autóbusz megállójához, ugyanis egyik lift sem működik. A legelső ajtaján MÁV-emblémával ellátott tájékoztató: „A lift üzemen kívül helyezve.” Ugyanez olvasható a másik két liften is. Úgy látszik, nem volt rájuk igény.
A buszmegállóban teli van már a szemeteskuka, a földre lökött narancssárga zsák is tömve, de nem zárták le a száját, így tartalmát kifújja a szél. A megálló környéke igazi senki földje, ezernyi csikk, műanyag villa, kávékeverő adja az alapot.
Az igazán pikáns pedig az a MÁV-os hirdetmény, amely szerint „Felhívjuk mozgáskorlátozott utasaink figyelmét, hogy a lift üzemen kívül helyezése miatt a peront a Ferihegyi repülőtéri útra vezető gyalogosrámpán keresztül tudják akadálymentesen elhagyni!” Fogalmam sincs, hogy az hol lehet, bár a Google-térkép szerint másik felüljáró úgy öt kilométerrel arrébb található.
Nem hagy nyugodni a kérdés, ezért telefonomon a Budapesti Közlekedési Központ honlapját böngészem, míg többedmagammal a buszra várok. Egy 2012. májusi „időtálló” közlemény szerint „A tarifarendszer fokozatos integrációja közös célkitűzés, amelynek egy fontos eleme valósul meg a közös reptéri jeggyel, hiszen az utasok számára eddig bosszúságot okozott, hogy külön vasúti jegyet és buszjegyet kellett két különböző helyszínen váltaniuk ahhoz, hogy eljussanak vonattal, majd busszal a 2-es terminálra. Az ilyen utazások száma az 1-es terminál bezárásával nőni fog, ezért is fontos előrelépés a jegyek integrációja.”
Ejha!
Mivel a továbbiakat a honlap szerint a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatán szerezhetem be, gondoltam, tárcsázom a számot, hogy a gyalogosrámpáról érdeklődjek.
Géphang közli, hogy „a 0640-nel kezdődő kék számok 2017. év végével megszűntek, a hívott fél új számáról a hívott fél honlapján, egyéb elérhetőségein vagy a tudakozón keresztül tájékozódhat”.
Nincs is idő tovább aggódni a mozgáskorlátozottakért, mert befut a 200E busz. A Repülőtér D porta, Repülőtéri Rendőr Igazgatóság következik, Vecsés-Nyugatnál a két olasz turista elbizonytalanodik, hogy nem kellett-e volna már leszállniuk. Egy fiatal orosz pár ajtó elé helyezett bőröndjei gurulnak jobbra-balra a kanyarokban. És hogy legyen még egy közlekedtetésszervezési poén is: Ferihegy 2-n az „Érkezési oldalon” áll meg a busz, így a lecihelődő utasoknak művészet lesz megkeresniük az indulási oldalt.
Itt már nincs szemét, viszont horribilisak a büféárak. Vonattal utazni Ferihegyre? A helyzet aggasztó, országimázsból elégtelen. A The Economist újságírója sok éve többek között így írt a mi reptéri vasútállomásunkról: „Piszkos, rozzant, nehéz megtalálni, mindenütt graffiti borítja, a lift és a jegyautomaták nem működnek. Úgy néz ki, mintha a 80-as évek egyik szegényes kelet-európai országából lépett volna elő.”
Mekkora szerencsénk, hogy nem utazott szemétvölgyön, szeméthegyen át, szemetes Kőbányán, szemetes Zuglón keresztül Budapest felé, vonattal!
Elvitték a főnyereményt.
Kora estig 145 millió forint gyűlt össze az erdélyi árvízkárosultak javára.
Tárgyalnak az RMDSZ elnökével.
A kormány minden forintot megdupláz.
Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség
Most kiderül, Zelenszkijnek a fotel vagy a tűzszünet a fontosabb
Kiadták a figyelmeztetést: ne küldj több SMS-t, különben...
Végre Trump is megszólalt az orosz bombázók ukrán megsemmisítéséről
Eddig titkolta Törőcsik Franciska, most végre megmutatta: a rajongók szóhoz sem jutottak!
Egy vérfürdő után benyújtotta lemondását az ukrán szárazföldi erők parancsnoka
Orosz válasz: ballisztikus csapás Ukrajnára
Ezek az ételek jobban károsíthatják a májadat, mint az alkohol
Döbbenetes, mit vittek el Münchenből a PSG vandál szurkolói a BL-döntő után + videó
A Fradi megkezdte a bevásárlást a magyar játékosokból – Lisztes Krisztián is hazatérhet
Ukrajna légicsapása globális kockázatokat rejt
Eldőlt, Orbán Viktor lesz 2026 után is a miniszterelnök újabb négy évre
Elvitték a főnyereményt.
Kora estig 145 millió forint gyűlt össze az erdélyi árvízkárosultak javára.
Tárgyalnak az RMDSZ elnökével.
A kormány minden forintot megdupláz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.