B, mint lágyhibrid – Volvo XC60 B5 Mild Hybrid AWD teszt

Az XC60-as lágyhibrid változatban egészen más arcát mutatja, mint sportmodellként.

null

A Volvo névadását illetően van egy kis csavar, ugyanis függetlenül attól, hogy benzines vagy dízel modellről van szó, amelyben elektromos rásegítés dolgozik, az B jelzést kap. A tesztre fogott B5-ös orrában a jól ismert ikerturbós, 2,0 literes, négyhengeres dízel dolgozott, amelyhez egy 13,6 lóerős és 40 Nm-es többletet adó indítógenerátort kapcsoltak. Mivel a speciális, nyomástárolós Power Pulse turbók miatt alacsony fordulaton eddig is erős volt a 235 lovas csúcsdízel, a 48 voltos rendszer működését abból vesszük észre, hogy már 20 km/órás tempónál lelövi a motort, illetve hogy az újraindítások milyen finomak.

Volvo XC60 B5 Mild Hybrid AWD
Fotó: Stefler Balázs – AUTOMOTOR.HU/Mediaworks

A korábbi D5-ös startstopjához képest ég és föld, ahogyan az új B5-ös beindul! Az egyetlen, amit szokni kell, az a brake-by-wire fékpedál nyomáspontja, hiszen először az indítógenerátorral fékez az autó, az üzemi fék csak később lép működésbe.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Négy kerékkel a Földön – Skoda Superb Scout 2.0 TDI 4×4 DSG teszt

Aligha kívánhatnánk felkészültebb családi autót a Superb szabadidő-autós kivitelénél, amely nem a legújabb divat szerint készült, és ez nagyon jól áll neki – írja az Autó-Motor.

A Škodától már megszokhattuk, hogy olyan típusokat dob piacra, melyek a vevők igényeinek esszenciáját képviselik. Ésszerű márkaként senki sem várja el, hogy trendformáló legyen, és éppen ez ad lehetőséget a cseheknek arra, hogy a Volkswagen-konszern polcairól válogatva ideális autókat kínálhassanak. Ehhez még akkor is tartják magukat, amikor a csúcsmodellen dolgoznak, a Superb ugyanis üzleti autó létére hasonlóan racionális választás, mint akár egy Octavia vagy egy Kodiaq. Jelenleg abban a szerencsés helyzetben van, hogy az éppen futó generáció legalább olyan mutatós, mint az aktuális Passat, sőt, a frissítés után még közelebb került egymáshoz a két leginkább összemérhető gyártmány. A Škoda úgy vonzó és elegáns, hogy meg sem próbál sportosnak látszani, ami nem mondható el a Volkswagenről.

Akárcsak az Audi hasonló típusainak, a Superb-nek is nagyon jól állnak a terepes kiegészítők, sőt, ami az összképet illeti, hasonlóan értékes autó benyomását kelti, mint prémiumtestvérei. Nyoma sincs megosztó részleteknek, a Scout feltűnésmentes, ízléses formatervet kapott. Ez igaz az utastérre is, amely nem a legutolsó Škoda formanyelv alapján készült, és a famintás betét is a terepes modell velejárója, de olyan harmonikus az összkép, hogy nincs okunk panaszra.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.