Japán újratöltve – Honda e Advance

Saját útját járta a Honda, amikor az európai piac számára elkészítette elektromos autóját.

null

Az autóipar jelenleg hasonlóan bizonytalan helyzetben van, mint az olajválság idején, ezúttal azonban nem az üzemanyag hiánya, hanem az eltérő mértékben szigorodó előírások, illetve a vásárlói igényekkel gyakran ellentétes elvárások kavarták fel az állóvíznek egyébként sem nevezhető piaci folyamatokat. A japán márkák ugyanis már több mint két évtizede dolgoznak olyan alternatív hajtási módokon, melyek a korábban zsákutcának tűnő elektromos hajtással ellentétben lépésenként formálhatják át a jövő autózását – köztük a Honda is. Mivel kompromisszumokat követel, sokáig egyáltalán nem is gondolkoztak villanyautóban, a trendeket azonban nem hagyhatták figyelmen kívül, és azt a stratégiát választották, amely a 70-es években már bevált, riválisaik hibáiból tanulva piacra dobták a legjobb tudásuk szerint tervezett alternatívát.

A szemükben ugyanis – a jelenlegi technológiával – az akkumulátoros elektromos autó elsősorban a városi használatban képes kiváltani a belső égésű motorral felszerelt típusokat. Nem is a hatótávra, hanem a gyors tölthetőségre koncentráltak. A 35,5 kWh kapacitású lítium-ion akkucsomag a viszonylag sok helyen elérhető utcai gyorstöltővel akár 30 perc alatt is 80%-osra tölthető, de modern hálózat esetén otthoni fali töltővel a teljes folyamat is alig több mint négy órán át tart. A kis kapacitásnak köszönhetően az akkuk viszonylag kevés helyet foglalnak, és a tömegük sem növeli extrém mértékben az autó önsúlyát. Az alapmodell 1514 és a csúcsváltozat 1543 kilogrammja ugyan soknak számít egy 3,9 méternél is rövidebb kisautó esetében, nem vitás, hogy az ésszerűség határain belül maradt. Felépítése logikus, és túlmutat a funkción, hiszen a padlóba rejtett akkuknak, a csomagtartó padlója alá épített villanymotornak és az orrában elhelyezett segédberendezéseknek köszönhetően ideális, 50:50%-os súlyelosztás kedvez a Hondától megszokott vezetési élményre vágyóknak. Mindezt hátsókerékhajtással fűszerezte a fejlesztőcsapat, ami szintén logikus, egyben egyszerre több előnnyel járó megoldás volt, a hajtási befolyástól megszabadultak, a fordulóköre még a méreteihez képest is kicsi.

A márka korai slágercikkére, az első Civicre utaló formatervet semmivel sem lehet összetéveszteni. A Fiat 500-as ugyan hasonló karakter, a Honda e-vel inkább a high tech stílus felé mozdult el a külső formatervért felelős Ken Sahara, miközben a belsővel megbízott Akinori Myoui egy ma már szokatlanul otthonos hangulatot teremtett. A kamerákra cserélt külső tükröknek, a rejtett kilincseknek, a szinte egyforma első és hátsó lámpáknak, valamint a látványos töltőfedélnek köszönhetően jövőből érkezett tárgy benyomását kelti, viszont az ajtókat kinyitva egy régen alkalmazott megoldást, négy keret nélküli ablakot látunk. Odabent is ez a kettősség tűnik fel, hiszen a Honda Civic fabetétes műszerfala újragondolt formában került bele. Összesen hat kijelzőn követhetjük a történéseket, ebből három a tükröké, hiszen a középső is digitális! Ez ugyan a vezető igénye szerint kikapcsolható, de ahogy néhány nap után már nem az ablak sarkában keressük a fizikai tükröket, hanem felfogjuk, hogy amit a monitoron látunk, az a valóság, úgy a hátsó ablak tetejére erősített kamera képét is meg lehet szokni, még ha valóban furcsa is ez a mozgóképet alapesetben videóként azonosító agy számára. A furgonok vagy egyterűek lemezelt hátfala, illetve tetőig pakolt csomagtartója esetén valóban hasznos kütyü ugyan egy a sok közül, de minél tovább vezetjük az elektromos Hondát, annál inkább magával ragad ez a japánokra jellemző, emberien modernizált világ.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Sikkes és sportos modellel bővül a C-HR választék

Novembertől választható a C-hic modell, a GR Sport januártól lesz elérhető a Toyota márkakereskedésekben – számolt be a fejleményekről online felületén az Autó-Motor magazin.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.