Retró versenyruhába öltöztették az egyedi Audi RS6-ot

Az Audi neckarsulmi üzemében dolgozó gyakornokok egy RS6-os kombi alapján készítettek versenyautót.

null

A neckarsulmi gyakornokok az Audi márka vezető formatervezőjének a segítségével készítették el az IMSA sorozatban induló 90 quattróra hajazó RS6 GTO-t.

Az Audi a kilencvenes években a versenypályákon is mindent megtett az észak-amerikai piac meghódításáérta, például az IMSA versenysorozatban indult a 2,2 literes öthengeres turbómotorral szerelt 90 quattro GTO versenyautóval, amellyel Hans-Joachim Stuck szerzett hét futamgyőzelmet. Ezt az autót idézték meg most az Audi neckarsulmi üzemében dolgozó gyakornokok, akik egy RS6-os kombi alapján készítettek versenyautót.

Autóversenyzésre az Audi RS3 LMS is kiváló
Fotó: MTI/Kovács Tamás

Alaposan kiszélesítették a karosszériát, átalakították az orr megjelenését, kipakolták az utasteret a bukókeret miatt, a vezető és az utas pillekönnyű karbon kagylóülésben foglalhat helyet. A kivitelezést a fiatalok végezték, de az alkotási folyamatba Marc Lichte, a márka vezető formatervezője is segített.

Sajnos az Audi szerint az RS6 GTO egyedi darab marad, nem tervezik még a korlátolt darabszámban történő megvalósítását sem ennek a szuperkombinak.

A cikk eredeti változata az Audi versenyautójáról készült képekkel elérhető az automotor.hu oldalra kattintva.

Parancsnoki híd – Audi Q7 50 TDI quattro-teszt

A Q7-esben minden megvan, amiért az óriási szabadidő-autókat szeretni és elutasítani is lehet. Lágyhibrid hajtáslánccal próbáltuk az átdolgozott kiadást – írja az automotor.hu. Rohamléptekben frissül az Audi palettája, és bizony nemcsak a vadonatúj modellekre helyezik a hangsúlyt, hanem a félidős ráncfelvarrások is olyan alaposak és mélyrehatók, mintha generációváltások lennének, legalábbis műszaki értelemben biztosan, a mostani Q7 esetében is. 2020-ban pedig mi másról szólhatna egy nagy méretű, a közmegítélés szerint pazarló luxus SUV faceliftje, mint a villamosításról! Merthogy bármennyire is látványos az új arc és a krómcsíkkal megspékelt far, a lényeg mégiscsak az, hogy immáron az összes dízel Q7-es lágyhibrid hajtást kap, vagyis a 3,0 literes, V6-os turbódízel munkáját a váltóba épített villanymotor segíti. Ahogy a legtöbb 48 voltos rendszert használó lágyhibridnél, itt is az tűnik fel elsőként, hogy a motorleállító már korán, egészen pontosan 22 km/órás tempónál lelövi a hajtást, és hogy az újraindítások mennyire finomak. A hosszmotoros felépítés ellenére semmit sem lehet érezni a dízel beindításából! A Q7-es tudománya nem áll meg ennyiben, ugyanis a 48 voltos rendszer akkumulátora képes annyi energiát elraktározni, hogy 40 másodpercen keresztül menet közben is álljon a dízelmotor, feltéve, ha 55 és 160 km/órás sebesség között haladunk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.