Nyomatékos dízellel felszerelt francia kisautó

Illik a típus karakteréhez az új alap dízelmotor, ami a felár tükrében csak megszállott gázolajosoknak lehet csábító.

null

Jogosan felmerülhet a kérdés az emberben, hogy mi értelme az 1,7 literes dízel 120 lóerős változatának, ha az 1,5-ös gázolajosból ott a 115 lóerős? Utóbbi a Kadjarban elérhető, tehát a legújabb károsanyag-kibocsátási előírásokat is teljesíti? A válasz egyszerű, a Renault kínálatában nem konkurál egymással ez a két erőforrás, például a Scenic egyterűből már törölték az 1.5 dCi-t.

Renault Scenic Blue dCi 120
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Jelentős az előrelépés a korábbi alapdízelhez képest, hiszen az új négyhengeres majdnem 20%-kal nagyobb lökettérfogatú, és ezt igenis érezni. Már a műszaki adatok is árulkodnak erről, hiszen az említett 1.5 dCi 260 Nm-t tud 2000/perces fordulaton, míg az 1.7 dCi már 1750/perces fordulaton eléri 300 Nm-es maximumát. A vezethetőségre lefordítva ez annyit tesz, hogy érezhetően hamarabb kezd húzni, és sokkal kevesebb kapcsolást igényel.

A kis képernyős fejegység is remekül használható
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

S ez igenis sokat számít a mai világban, ahol a váltóáttételek nyújtásával csökkentik az üzemi fordulatot. Amíg egy normál dízel csak éledezni kezd 1500/perces fordulaton, az 1.7 dCi ilyenkor már élénk, így még nagyobb emelkedőknél sem kell visszakapcsolni, elég csak egy kicsit mélyebbre nyomni a pedált, de autópályán is nyugodtan tudunk haladni.

Elöl kényelmesen el lehet férni, a második sorban közel van a padló az ülőlaphoz. Jó a variálhatóság
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

Szükség is van erre a nyugalomra, mert ez illik az autó karakteréhez. A divatos terepjárós megjelenés miatt nagy átmérőjű, 20 colos felniket használnak, a menetellenállás csökkentése miatt a futófelület szélessége azonban csak 195 mm. A magas tömegközéppont és a kicsi tapadási felületek okán erős az alulkormányzottsági hajlam, nedves úton is sokat tolja az orrát az autó fordulókban. Hiába a kerekek nagy átmérője, a kis oldalfalmagasság és a feszes futóműhangolás miatt kifejezetten rosszul lép át az úthibákon a Scenic, már csak ezért sem éri meg sietni vele. Amúgy a motor is a megfontolt haladást részesíti előnyben, nyomatékos és takarékos – a tesztátlag 5,9 l/100 km lett, ami jóval alacsonyabb a korábbi 130 lóerős dízel 6,8 l/100 km-es értékénél –, pörgetni nem érdemes, mert érezhetően az elektronika korlátozza le a teljesítményét magas fordulaton.

Jól néz ki a nagy kerék, de drága gumizni
Fotó: Hilbert Péter / AUTOMOTOR.HU

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.