Rendőrségi belső utasítás: Ne tessék sietni a BMW-kkel, mert felrobbanhat a motorjuk

Nagy-Britanniában egy 2 éves vizsgálat eredményeként hozták meg a belső utasítást, ami az N57-es soros 6 hengeres turbódízellel szerelt járőrautókra vonatkozik – olvasható az Autó-Motor cikkében.

null
Fotó: Flickr

Még 2020 januárjában vesztette életét a 47 éves Nick Dumphreys rendőr, amikor egy segélyhívásra reagálva száguldott a BMW X5-ös rendőrautóval a cumbriai M6-os autópályán, amikor a kocsi motorja menet közben felrobbant, aminek következtében a járőrautó az árokba csapódott. 

Az ezt követő vizsgálat rávilágított arra, hogy a kérdéses autó 4-szer volt javításon korábban, mégis felrobbant a motorja – egy N57-es kódú, 3,0 literes soros 6 hengeres turbódízelről van szó. Az eltelt 2 év alatt további 2 ilyen motor robbant fel rendőrautókban – szerencsére csak anyagi kár keletkezett.

A hivatalos vizsgálat eredményeként az a belső utasítás született meg, hogy az N57-es turbódízellel szerelt BMW rendőrautókkal nem lehetett a megengedett sebességet 20 mérföld/órával (32 km/h) túllépni, ami lakott területen belül például 70 km/órás sebességet jelent, és autópályán se mehetnek 144 km/óránál a sofőrök.

Nagy-Britannia-szerte 999 autó érintett, amelyek vezetői ráadásul azt kockáztatják a gyorshajtással, hogy kirúgják őket – az autókban GPS flottakövető is van, tehát a központban automatikusan felismerik, ha megszegik az utasítást, és a visszaesőktől búcsút vesznek. A közösségi médiában felháborodásuknak adtak hangot az érintett rendőrök, akik azt szeretnék tudni a feletteseiktől, hogyan érjenek minél hamarabb a helyszínre, ha közben a sebességmérőt kell figyelniük?

A BMW brit forgalmazója által kiadott közlemény szerint

a problémát azt jelenti, ahogyan a rendőrségnél ezeket a nagy teljesítményű autókat használják. Ez az egyedi használati mód extra terhelést jelent néhány alkatrésznek ezért a BMW egyedi szervizelőírást adott ki ezeknek az autóknak,

 és azt is hozzáteszik, hogy „nincs szükség hasonló cselekvésre civil járműveknél”. 

A BMW ezzel beismerte, hogy az N57-es turbódízellel szerelt autói nem bírják a nagy gázzal gyorsítást, az erős fékezést és a tartós nagy sebességű haladást.

Mindez a megkülönböztető jelzést használó rendőrautóknál azért nem ritka.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Flickr)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.