Ha megnézzük az ötvenes évektől készült alkotásokat, valami egészen energikus mozgalmasságot, valami elementális erőt tapasztalhatunk, még akkor is ha figurák egyáltalán nincsenek rajtuk. A fotókon látható kerámia táblakép a hatvanas években készült a Nyugat-Német Karlsruheban. Remekül megfigyelhető rajta a figuralitás leegyszerűsödése, a színek kontrasztjának játéka és az említett hátborzongató energia.
A majolika gyártás 120 éve indult Karlsruheban
Karlsruheban 1901-től indult a majolika gyártás, I. Friedrich nagyherceg támogatásával. Elsődleges feladatuknak az itáliai majolika, az ón vagy ólom mázas kerámia hagyományainak felelevenítését tekintették. A remek minőségben készített klasszikus alkotások, használati és díszműáruk hamar népszerüvé váltak egész Németországban. Már a kezdetektől kiváló tervezőkkel és alkotókkal dolgoztak, a 20-as években a Villeroy & Boch céggel is szoros kapcsolatban álltak. A második világháború folyamán, 1944-ben a gyárépület több bombatalálatot szenvedett, ezért csak az 50-es évek elején indult újra a termelés.
Karl-Heinz Feisst, a lovakat ábrázoló táblakép alkotója 1925–ben született és 1940-ben tanoncként csatlakozott a karlsruhei manufaktúrához. 1942-ben tette le szakmunkás vizsgáját, majd az újraindítást követően már önálló kerámia művészként és tanárként vett részt a haladó szellemiségű iparművészeti látásmódot előtérbe helyező gyár életében. Jellegzetesen kontrasztos, élénk színű, állatokat és növényeket, immár erősen stilizált jelleggel ábrázoló tárgyak kerültek ki kezei közül. Temérdek nagy méretű épületkerámiát készített középületek, intézmények számára. Sajátos, már-már üvegszerű, kivételesen intenzív, magas tűzön égetett mázakkal dolgozott, melyek rendkívül fényes felületeket hoztak létre.
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.