Csapást mért az online hirdetőiparra a kaliforniai techóriás

Kilőtt Androidon a célzott reklámok ára, kutyaszorítóban van a Facebook – olvasható az Origo cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 07. 06. 22:54
null
A kép csak illusztráció Forrás: PEXELS
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az iOS 14.5 részeként idén áprilisban elérhetővé vált App Tracking Transparency funkcióval súlyosnak tűnő csapást mért az online hirdetőiparra az Apple, a lehetőséggel élő mobilozók le tudják tiltani az appok és webhelyek közti követésüket. Ez eddig lehetővé tette a hirdetéskiszolgáló cégeknek a kifinomult profilozásukat, így relevánsabb hirdetéseket tudtak megjeleníteni számukra.

A kép csak illusztráció
Fotó: PEXELS

A követés letiltásával tömegével élnek az iPhone-t és iPadet használók: az Egyesült Államokban 91% utasítja el az appok követési kérelmeit, míg globálisan 67% körüli a ráta. A The Wall Street Journal szerint ennek megfelelően

drámaian visszaesett az Apple eszközein a reklámok célozhatósága, a tavalyi azonos időszakhoz képest idén júniusban harmadával csökkent iOS-en a hirdetők pénzköltése.

Viszont ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy összességében kevesebbet költöttek volna: jelentősen fokozták az Androidon megjelenített célzott hirdetéseik mennyiségét. A reklámhelyek iránti kereslet óriási meglódulása miatt 30%-kal drágábbá vált ugyanazon hirdetések Androidon való megjelenítése, mint iOS-en.

Ez példa nélküli, ios-en mindig drágább volt a reklámozás, ám a célozhatóság miatt megváltozott a platformok fontossága.

A Facebook hirdetési rendszerében idén május-június között 18 százalékkal nőtt az androidosokat célzó hirdetések mennyisége, míg az Apple eszközeit használóké 17 százalékkal esett.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.