Karácsony Gergely ismét megpróbálja megtéveszteni a budapestieket, kampányfilmjében is azt próbálja elhitetni, hogy neki köszönhető a BKV járműparkjának a cseréje. Még januárban a Magyar Nemzet kikérte a Budapesti Közlekedés Központól (BKK) a pontos adatokat, hogy az elmúlt tíz évben milyen szerződések alapján érkeztek új járművek Budapestre.
A BKK által megküldött dokumentumból kiderült:
az elmúlt évtizedben 1048 új busz érkezett, ebből mindössze 281 busz beszerzését indította el a mostani városvezetés.
Eddig 73 villamos és 108 trolibusz érkezett, ám azok a járműbeszerzések is Tarlós István korábbi főpolgármester nevéhez fűződnek. A jobboldali vezetés idején csak a 4-es metróra érkezett 37 darab metrószerelvény, ezeknek a beszerzését írhatja fel saját számlájára Demszky Gábor korábbi főpolgármester. Összegzésképpen: az elmúlt tíz év alatt 1266 új jármű állt forgalomba Budapesten.
A troli- és villamosbeszerzések még 2014-ben köttettek, Tarlós István főpolgármestersége alatt.
A BKK lapunknak korábban úgy fogalmazott: a villamosszerelvények gyártási ideje lényegesen hosszabb, mint az autóbuszoké, emiatt a lehívás után több idő szükséges a forgalomba állásukhoz. A BKK a 2021-ben lejáró opciós CAF-szerződés lehívási határidejét a szállítóval történt sikeres tárgyalások eredményeként többször is módosította, ezért lehetővé vált a teljes opciós mennyiség lehívása. Azaz még a korábbi szerződések alapján érkeznek Budapestre CAF villamosok, amelyhez a mostani főpolgármesternek csak annyi köze van, hogy jelenleg ő regnáló vezetőként menedzselheti le a forgalomba állításukat.
A BKK azt is megjegyezte: 2022–2023-ban összesen lehívott 51 villamos forgalomba állása 2024–2026-ban várható, az eddig megérkezett 73 mellé.
Megemlítendő: Tarlós István korábbi főpolgármester egy szinte teljesen lepusztult BKV-járműparkkal vette át a főváros vezetését 2010-ben. A fideszes többségű városvezetés Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármestertől a már említett 37 darab új metrószerelvényt örökölte az új 4-es metró vonalára, se többet, se kevesebbet.