Ázsia bekebelezte a Saabot

A nagy hagyományokkal rendelkező svéd autómárka, a Saab elektromos autók névadójaként mint technológiai bázis kelt életre hamvaiból.

tt
2012. 09. 04. 14:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csődeljárás tárgyát képező eszközök eladásáról hétfőn végleges megállapodás született a Saab csődgondnoka és hongkongi NEVS (National Electric Vehicle Sweden) vállalat között. Az üzlet lezárását hosszú ideig késleltette a VW leányvállalata, a buszokat és tehergépjárműveket is gyártó Scania által is használt márkanév és logó tulajdonáról folyó vita.

Használhatják a létesítményeket

A csődgondnok közleménye szerint a NEVS a Göteborg melletti Trollhättan üzem mellett használatba veheti a Saab 9.3-as sorozat technológiai platformját, valamint annak teszt- és fejlesztő létesítményeit is.

A NEVS a 9.3-as sorozat platformjára épülő elektromos autót másfél éven belül tervezi piacra dobni. Az autók Saab név alatt, de nem a márka sast ábrázoló korábbi logójával kerülnek majd értékesítésre. A NEVS elsősorban a kínai piacra szánja gyártmányait az elektromos autók gyártását ösztönző állami beruházások miatt. A NEVS a megállapodás megkötését követően 75 fő felvételét jelentette be. A csőd előtt a Trollhättan üzem 3500 főt foglalkoztatott. Az eszközök vételárát nem hozták nyilvánosságra.

Nem tudták rendezni az adósságot

Az előző tulajdonos, a luxus sportkocsikat gyártó holland Spyker képtelen volt előteremteni a Saab adósságainak rendezéséhez szükséges összeget, így alig két évvel azt követően hogy megvásárolta az amerikai General Motorstól, a 1947 óta működő Saab autógyárat be kellett zárnia.

A Spyker 3 milliárd dollár kártérítésért perelte be a General Motorst, mivel szerinte szántszándékkal akadályozta a Saab működésének finanszírozásához szükséges tőke előteremtését. A Saab korábbi modelljeinek technológiai licencei a GM birtokában vannak. A GM együttműködést folytat Kínában az állami SAIC Motor Corp Ltd. autógyárral.

A NEVS a svéd–kínai Kai Johan Jiang vállalata, a National Modern Energy Holdings Ltd. százszázalékos tulajdonában van. „Elektromos autónk már hosszabb ideje fejlesztés alatt áll Kínában és Japánban. A gyártósorok megszerzésével most lehetőségünk nyílt a fejlesztés folytatására Trollhättanban” – közölte Kai Johan Jiang hétfőn.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.