Eddig mindig kacsának bizonyultak a Malév februári csődje óta fel-felröppenő hírek a budapesti központú magyar légitársaság létrehozásáról. Most azonban már biztosnak látszik, hogy a hónap végére létrejön egy zártkörű részvénytársaság, amely tárgyalásokat kezd három bankkonzorciummal mintegy 50 korszerű repülőgép meghitelezéséről, amelyek egy része távolsági utakra alkalmas, azaz széles törzsű. A hitel mint finanszírozási forma fontos tényező, mert – ellentétben a lízinggel – a gépek a cég birtokába kerülnek, így fedezetként szerepelhetnek – mondta a Magyar Nemzet kérdésére Lévai Péter, a Civil Társulás az Új Magyar Légitársaságért ügyvivője. A szervezet a Malév csődjét követően együtt kezdett szervezkedni a Malérttel, ám a nyár elején elváltak útjaik.
Lévai Péter elmondta, a piacon több gazdasági csoport is megjelent, hogy a Malév után maradt üzleti űrt betöltse, de egyik sem jutott el az elképzeléseik megvalósulásáig. Köztük a volt a Demján-csoport, amely a kínai Hainan légitársasággal folytatott sikertelen tárgyalások után szállt ki a légiüzletből, Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója és Déri Tamás, a Tensi-csoport utazási iroda tulajdonosa, egykori Malév-vezérigazgató is.
Lévai Péter szerint az az üzleti modell, amellyel független iparági szakértők megkeresték a civil társulásukat, megoldást kínál a jelenlegi helyzetre, arra a problémára, hogy a szűkülő piacon, szűkülő jövedelmezőséggel csak azok a szereplők maradnak talpon Európában, amelyek a három nagy légitársaság-csoport valamelyikéhez csatlakoznak.
További részletek a Magyar Nemzet szerdai számában.