Áprilisban kezdődnek meg a váci vasútállomás korszerűsítési munkálatai uniós források segítségével – tudta meg a Magyar Nemzet Loppert Dánieltől. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője közölte, hogy felújítják a meglévő állomásépületet, a vasúti pályát, és új üzemi épületet építenek. Megújul a külső homlokzat, a peronokat új gyalogos-aluljárón lehet majd megközelíteni, amely az állomás két oldalát összekapcsolja.
Az akadálymentesítést négy lift segíti, az időjárás viszontagságai ellen perontetők védik majd az utasokat. Térvilágítás lesz az állomáson, a peronokon, a rakterületen, a P+R parkolókban és az aluljárókban. Az állomáson 350 P+R parkoló létesül mind a deákvári, mind a Duna felőli oldalon, emellett 66 kerékpártárolót is kialakítanak. A környezetet parkosítják, a Széchenyi utcai előteret díszburkolattal látják el, míg a zajvédelemről 6912 négyzetméternyi árnyékoló fal gondoskodik majd. A beruházást 2015 nyarán fejezik be.
Megújul Békéscsaba vasútállomása is. Március 8-án írta ki a NIF a közbeszerzési eljárást a vasútállomás épületei, a pálya és az odavezető utak építési munkáiról. Az átépítendő öt vágány mellett új, akadálymentes peronok létesülnek. A fejlesztés többek között lehetővé teszi, hogy Békéscsabán a Jaminának nevezett nyugati városrészt és a belvárost összekötő közúti közlekedés biztonságosabbá váljon. Ugyancsak felújítják a műemléki védettségű felvételi épületet. A zajvédelmet egy 2005 méter hosszú zajárnyékoló fal segíti. A Gyoma–Békéscsaba vonalszakasz biztosítóberendezéseinek korszerűsítésével kapcsolatos közbeszerzési kiírás várhatóan még ebben a hónap megjelenik, így a kivitelezés még az idén megkezdődhet.
A felújítandó vasútállomások sorában található Fejér megye központja is: a székesfehérvári állomás vágányhálózata a magyar vasútállomások között az egyik legrosszabbak. Az állomást az 1950-es években korszerűsítették utoljára. A vágányhálózat és a biztosítóberendezés is elavult, a MÁV óránkénti 10 és 40 kilométeres sebességkorlátozás bevezetésére kényszerült ezen a szakaszon.
Ha jut fejlesztési forrás, a jövő év első felében megkezdődhet a dél-balatoni vonal felújítása is. A 74 kilométer hosszú Székesfehérvár– Siófok szakasz tervezett fejlesztésének eredményeként a magyar főváros és a Somogy megyei város között az utazási idő a jelenlegi 105–114 percről 80–89 percre csökken.
A teljes cikket a csütörtöki Magyar Nemzetben olvashatják.