Megújuló vonalak és pályaudvarok

Több nagyváros vasútállomásának, valamint fontos vasúti pályaszakaszoknak a felújításába kezdett, illetve kezd bele hamarosan az infrastruktúra-fejlesztő szervezet 140 milliárd forintért.

PR
2013. 03. 14. 4:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Áprilisban kezdődnek meg a váci vasútállomás korszerűsítési munkálatai uniós források segítségével – tudta meg a Magyar Nemzet Loppert Dánieltől. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. szóvivője közölte, hogy felújítják a meglévő állomásépületet, a vasúti pályát, és új üzemi épületet építenek. Megújul a külső homlokzat, a peronokat új gyalogos-aluljárón lehet majd megközelíteni, amely az állomás két oldalát összekapcsolja.

Az akadálymentesítést négy lift segíti, az időjárás viszontagságai ellen perontetők védik majd az utasokat. Térvilágítás lesz az állomáson, a peronokon, a rakterületen, a P+R parkolókban és az aluljárókban. Az állomáson 350 P+R parkoló létesül mind a deákvári, mind a Duna felőli oldalon, emellett 66 kerékpártárolót is kialakítanak. A környezetet parkosítják, a Széchenyi utcai előteret díszburkolattal látják el, míg a zajvédelemről 6912 négyzetméternyi árnyékoló fal gondoskodik majd. A beruházást 2015 nyarán fejezik be.

Megújul Békéscsaba vasútállomása is. Március 8-án írta ki a NIF a közbeszerzési eljárást a vasútállomás épületei, a pálya és az odavezető utak építési munkáiról. Az átépítendő öt vágány mellett új, akadálymentes peronok létesülnek. A fejlesztés többek között lehetővé teszi, hogy Békéscsabán a Jaminának nevezett nyugati városrészt és a belvárost összekötő közúti közlekedés biztonságosabbá váljon. Ugyancsak felújítják a műemléki védettségű felvételi épületet. A zajvédelmet egy 2005 méter hosszú zajárnyékoló fal segíti. A Gyoma–Békéscsaba vonalszakasz biztosítóberendezéseinek korszerűsítésével kapcsolatos közbeszerzési kiírás várhatóan még ebben a hónap megjelenik, így a kivitelezés még az idén megkezdődhet.

A felújítandó vasútállomások sorában található Fejér megye központja is: a székesfehérvári állomás vágányhálózata a magyar vasútállomások között az egyik legrosszabbak. Az állomást az 1950-es években korszerűsítették utoljára. A vágányhálózat és a biztosítóberendezés is elavult, a MÁV óránkénti 10 és 40 kilométeres sebességkorlátozás bevezetésére kényszerült ezen a szakaszon.

Ha jut fejlesztési forrás, a jövő év első felében megkezdődhet a dél-balatoni vonal felújítása is. A 74 kilométer hosszú Székesfehérvár– Siófok szakasz tervezett fejlesztésének eredményeként a magyar főváros és a Somogy megyei város között az utazási idő a jelenlegi 105–114 percről 80–89 percre csökken.

A teljes cikket a csütörtöki Magyar Nemzetben olvashatják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.