Hoppál Péter, a Fidesz szóvivője a fővárosi Hunyadi téri termelői piacon tartott szombati sajtótájékoztatóján azt mondta: a hazai vásárlók 60 százaléka „magyartermék-érzékeny”, tudatosan keresi az őstermelők áruit, ezért a 2010 előtti „buta szabályok” megváltoztatásával lehetővé tették, hogy a termelők és a fogyasztók közvetlen kapcsolata révén jusson el a magyar áru az emberekhez. Mára így gombamód szaporodnak a termelői piacok az országban.
Hozzátette: ahhoz, hogy ez létrejöhessen, meg kellett változtatni a kereskedelmi törvényt, magyartermék-rendeletet kellett alkotni, és ennek keretében a termelők 40 kilométeres körzeten belül eljuttathatják áruikat a termelői piacokon keresztül a fogyasztókhoz, míg a budapesti piacokra az ország bármely részéből szállíthatják a saját maguk által megtermelt, a termék eredetét igazoló dokumentumokkal rendelkező zöldség- és tejtermékeket, húsokat.
A szóvivő elmondta, a jogszabály-változtatásokkal lehetővé tették azt is, hogy a közintézmények helyben szerezhetik be alapanyagként a termelőktől a friss, egészséges termékeket, így a tojást, a tejet, a túrót, a sajtot, a gyümölcsöket és zöldségféléket, és az ebből keletkező pénzforgalom nem a multinacionális cégeket gazdagítja.
A nagyobbik kormánypárt szóvivője megjegyezte, az eladókat azzal is segítik, hogy eltörölték az árusításhoz kapcsolódó felesleges, bürokratikus adminisztrációs terheket, így az elmúlt egy év alatt az ország számos pontján alakított ki a helyi önkormányzat termelői piacokat, ahol véleménye szerint előszeretettel vásárolnak az emberek. Hoppál Péter a Hunyadi téri piacon az eladóktól hazai készítésű sajtféleségeket vásárolt.
A termelői piac nemcsak a helyi élelmiszer helyben értékesítésére, de a háztáji termelés beindítására, sőt a helyi közösség építésére is alkalmas – nyilatkozta korábban a Lánchíd Rádiónak Vigh László, Felsőrajk polgármestere, a Fidesz országgyűlési képviselője.