Kétszázzal mennek majd a magyar vonatok

A MÁV-Gépészet Zrt. bemutatta csütörtökön a szolnoki vasúti járműgyártás első két új InterCity+ vonatkocsiját.

NT
2013. 05. 09. 14:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bemutató kitűnő példája annak, hogy egy tradicionális magyar vállalat, a 170 éves magyar vasút egy több mint 100 éve működő telephelyen tud újat nyújtani, és megtalálja azokat a lehetőségeket, amelyekkel a modern kornak megfelelő utazási igényeket is ki tudja elégíteni – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a bemutató alkalmából rendezett sajtótájékoztatón.

Az új kocsik légkondicionáltak, a hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító elektromos csatlakozókkal ellátottak, GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel rendelkeznek – ismertette a készülő IC+ járműveket Ungvári Csaba, a vasúttársaság vezérigazgatója.

Tájékoztatása szerint az ingyenes internetezés lehetőségét wifi biztosítja, és a kocsikat belső videofelügyeleti rendszerrel is ellátják. A járművek legnagyobb megengedett sebessége 200 kilométer lesz óránként, ezt a Németországba közlekedő vonatokban lehet majd kihasználni.

A sorozatgyártás megvalósulása esetén a MÁV-Gépészet Zrt.-nél, illetve a MÁV Csoportnál lehetőség nyílhat közel kétszáz új munkahely létrehozására, ezenfelül a hazai járműipari beszállítóknál további 200-250 munkahely jöhet létre – jelezte a vezérigazgató.

Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere azt emelte ki, hogy a városban generációk nőttek fel vasútgépészeti szakemberként, és a vasutas családokban meglévő szakértelemre alapozva egy kiválóan működő céggé vált napjainkra az egykori járműjavító. A gyártás finisében lévő járművek már fényezett állapotban vannak, az első utasterében a padló, a válaszfalak, a poggyásztartók, a műanyag burkolati elemek, a légcsatornák, az ülések, asztalok, bőröndtartók beépítése megtörtént.

A munkálatok a mellékhelyiségek kialakításával, a kézifék és a kapcsolószekrények beépítésével, illetve az alváz alatti szerelvényezéssel folytatódnak. A tervek szerint egy hónapon belül kerül fogóvázra a jármű, majd a feljáróajtók és a klímaberendezés üzembe helyezése következik. A készre szerelés után az üzembe helyezésre és a típusvizsgálatokra kerül sor.

A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy két IC+ kocsi építésével a 18 éve szünetelő hazai járműgyártás éled újra. Az 1,4 milliárd forint költséggel járó projekt része az Új Széchenyi Tervnek, és elnyerte az Európai Unió 462 millió forintos támogatását.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.