Felpezsdülhet a Dunakanyar élete

A felújított dömösi hajóállomás „az új lehetőségek szimbóluma”; az egységesített kikötősor lendületet adhat a turizmusnak.

VZ
2014. 03. 22. 19:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az épület, a teljes partszakasz és a kikötői móló helyreállítása, amelyet a MAHART PassNave 24 millió forint saját forrásból valósított meg, nem csupán a Dunakanyarban élők, de az idegenforgalom, a belföldi turizmus szempontjából is jelentős – tette hozzá. A kikötő minden méretű kirándulóhajó fogadására alkalmas.

A miniszter elmondta, hogy a hajóállomás rendbetétele lehetőséget nyújt a Dunakanyarban fekvő település lakói számára, hogy ismét bekapcsolódjanak a dunai közlekedésbe, és a beruházás az idegenforgalom felfutását eredményezheti a Rám-szakadék és a Prédikálószék térségében.

A Duna az elmúlt 15 évben Európa egyik legvonzóbb idegenforgalmi attrakciójává vált, szállodahajó-forgalma meghétszereződött, a folyam e tekintetben a világ első számú célpontja – mondta Németh Lászlóné. Megjegyezte, hogy a nagy hajótársaságok évente közel 160 ezer külföldi turistát hoznak Magyarországra, és Budapest a nemzetközi szállodahajózás egyik központja.

A tárcavezető felidézte, hogy a MAHART PassNave Személyhajózási Kft.-többségének állami tulajdonba kerülése illeszkedett az állam stratégiai vállaltokban történő szerepvállalásának megerősítésébe. A társaság bizonyított, adózott eredménye 2012-höz képest közel 100 millió forinttal növekedett és elérte a 420 millió forintot. A miniszter felidézte azt is, hogy elkészült a nemzeti közlekedési stratégia, amelyben a Duna és a vízi közlekedés komoly szerepet kapott.

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár emlékeztetett rá, hogy a többségi tulajdon megszerzését követően indulhatott el a fejlesztés, és a dömösi állomást az első fecskének nevezte. A hajók Dömösön kívül megállnak Tahiban, Leányfalun, és „a remények szerint jövőre a szárnyashajók már kikötnek Visegrádon vagy esetleg Esztergomban is”.

Az államtitkár közölte, hogy a távlati tervek között szerepel egyebek mellett, hogy miként lehetne a megújított Budapest–Esztergom vasútvonalat bekapcsolni, és hogyan lehet olyan jegyrendszert kialakítani, ami az itteni közlekedési lehetőségeknek komplex használatát teszi lehetővé – fűzte hozzá.

Völner Pál tájékoztatása szerint már készül az új Euro Velo 6 hatástanulmánya, amely a Duna menti kerékpárút állam által finanszírozott kiépítését biztosítja. Ezen túl alakulnak azok az intermodális csomópont-elképzelések, amelyekkel bekapcsolnák a vízi közlekedést az ország közlekedési, gazdasági vérkeringésébe. Völner Pál fontosnak tartotta, hogy a fejlesztések nem pontszerűen, hanem hálózatban történnek.

Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az állam tavaly októberi, 51 százalékos tulajdonossá válásával „jó esély keletkezett arra, hogy a Duna menti kikötők fejlesztésében egységesség és folyamatosság alakulhat ki”. A vezérigazgató kitért arra is, hogy a tervek között szerepel a hajóflotta és további kikötők felújítása, illetve a hajóállomások elérhetőségének javítása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.