Konkrét összeg említése nélkül kijelentette, „továbbra is jelentős befektetéseket hajtunk végre Győrben, hogy elérjük céljainkat”, megemlítve, hogy az utóbbi esztendőkben átlagosan 300 millió euró, a betelepülés óta eltelt két évtizedben pedig mintegy 6,75 milliárd eurót ruházott be Magyarországon a társaság.
„Középtávon piacvezetővé akarunk válni a prémiumautók piacán, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket” – jegyezte meg Axel Strotbek az MTI-nek, hozzátéve, az Audi moduláris stratégiája révén számos olyan sztenderdet alakítottak és alakítanak ki, amelyeket aztán számos további modellbe beépíthetnek.
A moduláris motorok megteremtésében „döntő szerepe van győri gyárunknak”, amely a világ legnagyobb járműmotor-előállítója, hiszen innen származik a konszern által kibocsátott autók erőforrásainak jelentős hányada. „Ez a szempont akkor is érvényesülni fog, amikor magasabb szintű technológiákba fektetünk Győrben” – jegyezte meg.
Axel Strotbek konkrét típusok említése nélkül arról beszélt: bizonyos, hogy az egyik fő csapásirányban, a prémiumkategória legfelső szegmensében fejlesztések várhatók a győri motorgyártásban.
A tavaly decemberben bejelentett, az Audi története legnagyobbjának számító, 22 milliárd eurós fejlesztési programról szólva az igazgatótanácsi tag elmondta: az összeg nagy részét „magától értetődően” Európában fektetik be, és a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási követelmények miatt ebből jelentős összeget fordítanak a meghajtástechnológiára.
A tavaly felavatott győri járműgyár felépítése után nyitva hagyták a bővítés lehetőségét, „erre jelenleg nincsen okunk, de fontos, hogy felkészülten álljunk a kihívások elé” – mondta. Ugyanakkor lényeges szempontként említette, hogy az Audi „minél közelebb legyen vevőihez”, például a jelentős eladásnövekedést produkáló észak- és dél-amerikai vagy a kínai piacon.
Hozzátette, a gazdaságos üzemméret miatt szintén „helyes stratégia” az is, hogy egyes modellekkel egy gyárból látják el a világpiacot. (Jelenleg csak a győri gyárban készül az A3 kabrió- és limuzinváltozata, valamint a TT Coupé.)