Augusztustól alaposan felpörög a győri Audi-gyár

Három műszakos munkarenddel, így teljes kihasználtsággal működik majd a gyártósor.

GB
2014. 07. 23. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Konkrét összeg említése nélkül kijelentette, „továbbra is jelentős befektetéseket hajtunk végre Győrben, hogy elérjük céljainkat”, megemlítve, hogy az utóbbi esztendőkben átlagosan 300 millió euró, a betelepülés óta eltelt két évtizedben pedig mintegy 6,75 milliárd eurót ruházott be Magyarországon a társaság.

„Középtávon piacvezetővé akarunk válni a prémiumautók piacán, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket” – jegyezte meg Axel Strotbek az MTI-nek, hozzátéve, az Audi moduláris stratégiája révén számos olyan sztenderdet alakítottak és alakítanak ki, amelyeket aztán számos további modellbe beépíthetnek.

A moduláris motorok megteremtésében „döntő szerepe van győri gyárunknak”, amely a világ legnagyobb járműmotor-előállítója, hiszen innen származik a konszern által kibocsátott autók erőforrásainak jelentős hányada. „Ez a szempont akkor is érvényesülni fog, amikor magasabb szintű technológiákba fektetünk Győrben” – jegyezte meg.

Axel Strotbek konkrét típusok említése nélkül arról beszélt: bizonyos, hogy az egyik fő csapásirányban, a prémiumkategória legfelső szegmensében fejlesztések várhatók a győri motorgyártásban.

A tavaly decemberben bejelentett, az Audi története legnagyobbjának számító, 22 milliárd eurós fejlesztési programról szólva az igazgatótanácsi tag elmondta: az összeg nagy részét „magától értetődően” Európában fektetik be, és a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási követelmények miatt ebből jelentős összeget fordítanak a meghajtástechnológiára.

A tavaly felavatott győri járműgyár felépítése után nyitva hagyták a bővítés lehetőségét, „erre jelenleg nincsen okunk, de fontos, hogy felkészülten álljunk a kihívások elé” – mondta. Ugyanakkor lényeges szempontként említette, hogy az Audi „minél közelebb legyen vevőihez”, például a jelentős eladásnövekedést produkáló észak- és dél-amerikai vagy a kínai piacon.

Hozzátette, a gazdaságos üzemméret miatt szintén „helyes stratégia” az is, hogy egyes modellekkel egy gyárból látják el a világpiacot. (Jelenleg csak a győri gyárban készül az A3 kabrió- és limuzinváltozata, valamint a TT Coupé.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.