Új korszak a hazai közlekedés fejlesztésében?

Tasó László szerint korszakváltás előtt áll a magyar közlekedésfejlesztés.

RZ
2014. 11. 18. 19:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tasó László erről kedden beszélt Debrecenben, a városházán tartott sajtótájékoztatóján, megemlítve, hogy a célokra nettó 1605 milliárd forint áll rendelkezésre. A tervezett fejlesztések közül kiemelte a megyeszékhelyek autóúti megközelíthetőségét, a határokig nyúló autópálya-hálózatot, a Liszt Ferenc-repülőtér vasúti kapcsolatának megteremtését és a dunai vízi közlekedés fejlesztését. Hozzátette: a repülőtér bekapcsolása a vasúti hálózatba mintegy 50 milliárd forintba kerül. A tervezett közúti projektek során 600 kilométer új úthálózat épül az országban 1500 milliárd forint forrásból, ebből 1100 milliárdot az autópálya- és gyorsforgalmi útfejlesztésre fordítanak – jegyezte meg.

Az államtitkár a tervezett hajdú-bihari fejlesztések közül kiemelte Debrecen és Nagyvárad gyorsforgalmi úttal való összekötését, a 4-es főközlekedési út debreceni déli elkerülő szakaszának a megépítését és Magyarország legrosszabb állapotú másodrendű főútja, a 471-es út felújítását. A térségbeli vasúti pályafelújítás Cegléd és Püspökladány között befejeződik, s megkezdik a Püspökladány és Debrecen közötti szakasznak az óránkénti 160 kilométeres haladást lehetővé tevő felújítását is – fűzte hozzá.

Papp László, Debrecen polgármestere (Fidesz–KDNP) a város legfontosabb tervezett beruházásának az eddig intermodális központként emlegetett főpályaudvar megvalósítását nevezte. A vasúti, villamos-, trolibusz-, autóbusz- és személygépkocsi-közlekedést koordináló főpályaudvar közvetlen összeköttetésben lesz az ország jelenleg egyetlen vasúti kapcsolattal rendelkező repülőterével, s a 4-es út déli elkerülő szakaszának elkészültével együtt jelentős fejlődésnek indulhat a város déli, repülőtéri iparterülete – ismertette a részleteket. Hozzátette: a főpályaudvarnál a föld alatt vezetik el a 4-es főút nyomvonalát, és a Sámsoni úton is alagúttal szüntetik meg a közút-vasúti kereszteződést.

Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés elnöke (Fidesz–KDNP) szerint a megye déli térségében tervezett közlekedési infrastrukturális beruházások – az M35-ös, a 4-es, a 48-as út, a magyar–román határátkelők fejlesztése – alapvetően megváltoztatják az ott élők helyzetét. A közgyűlési elnök örömét fejezte ki, hogy a szaktárca most először az alulról jövő igények figyelembevételével dolgozta ki az uniós költségvetési ciklus fejlesztési terveit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.