Nagyszabású projekteken dolgozik a MÁV

Vasútvonalat, állomásokat, járműdiagnosztikai eszközöket fejleszt a vasúttársaság.

MTI
2015. 12. 08. 21:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A „MÁV Zrt. közlekedésbiztonsági projektjei” első szakasza – 5,8 milliárd forintból – az Érj haza biztonságban! mottójú országos program egyik elemeként a vasúti közlekedés baleseti kockázatainak csökkentését szolgálja az azonosított baleseti gócpontokon. A teljes projektben 168 vasúti átjáró biztosítottsága javul sorompókorszerűsítéssel, fény- és félsorompók és jobb észlelhetőséget nyújtó LED-fényforrások beépítésével, 53 kritikusnak minősülő átjáró vonatérzékelése válik korszerűbbé, továbbá 99 vasúti átjárót láttak el eseményvezérelt kamerákkal. Az első szakasz keretében 2015 végéig a közút-vasút szintbeni kereszteződésekben 44 helyszínen fejeződött be a sorompókorszerűsítés, 53 helyen a vonatérzékelés korszerűsítése és 86 helyszínen telepítettek járműdiagnosztikai rendszereket.

A „MÁV Zrt. állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program 25 helyszínen” projekt az infrastruktúra-fejlesztésekből korábban kimaradó állomások korszerűsítését, és kormányablakok kialakítását kezdte meg. A teljes projekt tíz állomás fő utasforgalmi épületeinek és létesítményeinek megújítását, utastájékoztató és infokommunikációs rendszerek, térfigyelő és biztonsági kamerarendszerek kiépítését, valamint az állomásokon a szolgáltatások részeként 17 helyszínen kormányablak kialakítását tartalmazza 10,8 milliárd forintból. Már elkészült a pécsi felvételi épület és kormányablak, a váci és a füzesabonyi kormányablak, zajlik az állomás felújítása Kaposváron, Keszthelyen és Balatonszentgyörgyön, illetve megindult a közbeszerzési eljárás a Budapest-Keleti és Budapest-Nyugati pályaudvari kormányablak kialakítására, továbbá a tapolcai állomás felújítására kiírt projektben.

A „Szolgáltatási színvonaljavítás a 80-as számú (Budapest–Miskolc) vasútvonalon” projekt Közop-os szakaszára 14,4 milliárd forint áll rendelkezésre. A cél a szolgáltatási színvonal javítása, a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat vasútvonalaira és az áruszállítási korridorokra vonatkozó előírások teljesítése.

További cél volt a szűk keresztmetszetek felszámolása, és a szolgáltatási színvonal javítása Nagyút–Mezőkeresztes–Mezőnyárád között. Budapestről Miskolc felé a jobb oldali vágányon az eredeti pályasebesség – 120 kilométer per óra – helyreállítása, és a rossz állapotú felsővezeték-tartó oszlopok cseréje is megtörtént. A megállóhelyeken peronokat újítottak fel, a projekt folytatásában az állomások akadálymentes megközelítését is biztosítják, valamint fejlesztik a P+R és B+R parkolási lehetőségeket. A felújított vasúti pályát már forgalomba helyezték, jelenleg az utómunkálatok zajlanak. A felújítási program második szakaszában (az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban) a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. állomási átmenő vágányokat, váltókat és peronokat újít fel 2016-ban – ismerteti közleményében a társaság.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.