A portál meg nem erősített információi szerint a kínaiak úgy döntöttek, hogy megépítik a régóta tervezett gyárat. A beszámolók szerint a toborzás megkezdődött, és már a helyszíni munkálatok is folynak a Komáromi Ipari Parkban, ahol a tervek szerint októberben indulhat meg a termelés.
A kínai vállalat első körben csak egy kisebb gyártóbázist hoz létre a már meglevő gyártócsarnok bővítésével, ahol összeszerelés folyik majd, kutatás-fejlesztés és innováció viszont biztosan nem – írja a Portfólió. Ha beindul a termelés, akkor az első évben száz elektromos buszt gyárthatnak Komáromban, a szám azonban a jövőben a többszörösére emelkedhet.
A tavasz folyamán a kormány a nemzeti buszstratégia mellett tette le a voksát. Ezzel kapcsolatban Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a Magyar Nemzet megkeresésére kifejtette, örömteli, hogy a kormány nemzeti buszgyártási stratégia kidolgozásába kezdett, s remélik, a mostani program nem jut a korábbi próbálkozások sorsára, amelyekből nem lett semmi. Szavai szerint reményt keltő, ugyanakkor kézenfekvő is, hogy a megrendeléseket kívánják ösztönözni, a Volán társaságok állománya ugyanis öreg. A szervezet elnöke úgy véli, a buszgyártási ágazatnak nem elsősorban állami támogatásra van szüksége, hanem arra, hogy a hazai kereslet és a hazai kínálat találkozzon. Beszerzések az utóbbi években is voltak, ám ezeket úgy írták ki, hogy magyar gyártók azokon véletlenül sem tudtak indulni.
Július közepén pedig határozat született arról, hogy a kormány létrehozza a nemzeti autóbusz-beszerzési bizottságot.