A történet felfutása mindenesetre nagyon érdekes: a 9gag nevű nemzetközi mémoldalon, ahol jellemzően humoros képeket vagy rövid, vicces videókat osztanak meg egymással szabadon a felhasználók, végigsöpört egy divathullám. Sok felhasználó feltett egy-egy fényképet, amelyen bemutatta, hogy mit dolgozik. Traktorvezetőtől a sejtbiológuson át a munkanélküliig sokféle ember készített posztot, közéjük robbant be az ausztráliai Sidney-be valósi Kebab Guy (Kebabos Srác).
Ez egy olyan – igaz, globális – internetes közösségi oldalon, amely havi háromszázmillió körüli látogatóval bír, nagyon merész ötletnek tűnt.Ő nemcsak az üzletéről és magáról tett fel fotót, hanem egy ajánlattal is megspékelte azt: minden betérő 9gag-felhasználót ingyen szolgál ki – szólt az üzenet.
De Kebab Guy nem riadt vissza ettől, sőt, folyamatosan tette fel a képeket aktuális 9gag-es vendégeiről (ezek a posztok óriási nézettségükkel jellemzően mind a főoldalra kerültek), végül a hely címe is kikerült, és onnan kezdve nem volt megállás.
A weboldalt hamarosan elárasztották a Kebabos Srácot éltető mémek, illetve az olyanok, amelyek óvatosságra intették, a fogyasztókat pedig arra, hogy ne éljenek vissza Kebab Guy kedvességével (például ne vigyék magukkal a teljes családot). Olyan posztok is születtek, mint amiken külföldi fiatalok ülnek repülőre, csak hogy találkozzanak Kebab Guyjal.
A dolog egyébként két szempontból is izgalmas: egyrészt, hogy a Kebabos Srác afféle helyi, sőt nemzetközi celeb lett, amit a mai médiazajban önmagában sem könnyű elérnie valakinek; másrészt ennek a gazdasági hatása sem elhanyagolható, hiszen sok millió emberhez juttatott el egy elképesztően pozitív reklámot önmagáról és az üzletéről, ami hosszabb távon is áldás lehet a bolt forgalmára.
Előbbiről őt magát, utóbbiról egy marketingszakembert kérdeztünk.
A fiatalember egyébként helyi idő szerint éjfél, azaz zárás után (miután az utolsó 9gag-es csoportot is kiszolgálta) válaszolt a kérdéseinkre.
Ez a legjobb közösség, még annál is jobb, mint amire számítottam! – lelkendezett, és elárulta az ingyenételosztás okát is: saját bevallása szerint minden reggel első dolga végigpörgetni a mémoldalt, ami mindig feldobja a napját, ezért úgy döntött, valahogy viszonozza ezt nekik. Mint mondta, az üzlete alapvetően veszteséges, és nem érzékelt igazán forgalomnövekedést múlt szombat óta; de a családja támogatja, és mint hozzátette, fantasztikus embereket ismert meg különféle vallási és kulturális háttérrel, és ez erőt ad neki a folytatáshoz.