Az előző évhez képest több mint 62 százalékos növekedéssel tavaly 23,676 milliárd forint volt a Hunguest Hotels Zrt. nettó értékesítési árbevétele, mely után 3,4 milliárd forint adózott eredmény született – ez 86 százalékkal magasabb a 2017-esnél. A saját üzemeltetési körbe tartozó szállodák pedig tavaly közel 55 százalékkal, 5,180-ról 8,011 milliárd forintra bővítették bruttó üzemeltetési eredményüket – közölte a Magyar Nemzettel a legnagyobb belföldi szállodalánc vezérigazgatója.
Hülvely István hozzátette: a megnövekedett forgalomnak köszönhetően a saját tulajdonú hotelek szobakihasználtsága másfél-két százalék fölötti bővüléssel csaknem 70 százalékra nőtt az előző év során, vagyis a szállodalánc piacvezető szerepe stabilan erősödött, miközben fontos változások történtek az Opus Global Nyrt.-hez tartó részvénytársaság életében. Megjegyezte: elégedettek a friss számokkal, mert meglátszik a társaság eredményein, hogy tavaly rekordévet produkált a magyar turizmus.
– Januárban átvettük a Saliris és a Lifestyle hotel üzemeltetését, júliustól pedig a szegedi Forrás szálló és az akvapark üzemeltetése került hozzánk – mondta a vezérigazgató. Emellett két heiligenbluti és egy montenegrói szálloda működtetése is a Hunguest feladata lett az év során. Ezenkívül novemberre a Konzum-csoporthoz került a legnagyobb balatoni kempingüzemeltető vállalat, a Balatontourist is a BLT Group Zrt. megvásárlásával. A tavalyi szezonban tíz balatoni kempinget és egy vendégházat üzemeltető patinás cég bekerülésével a legnagyobb magyarországi szállásadó vállalatot alapozták meg. Az év végén pedig – egy kivételével – az említett szállodák tulajdona és az üzemeltetés is fokozatosan egy kézbe került, így a múlt év során üzemeltetésbe átvett egységeket is a cégcsoport birtokolja, akárcsak két szállodát Murauban.
– Mostanra 27, a Hunguest Hotelshez franchise-partneri vagy tulajdoni viszonyban kapcsolódó szállodából 22 egység abszolút saját kézben van – összegezte Hülvely István. A Balatontourist kapcsán megjegyezte: a túlnyomórészt önkormányzati tulajdonban lévő kempingek üzemeltetésének átvétele a vendégeknek nem jelent majd feltűnő változást. A társaságnál a jövőben arra törekednek, hogy hatékonyan kihasználják a patinás magyar turisztikai márkák közötti szinergiákat.