Ötvenen rekedtek a hét végén Frankfurtban a Wizz Air hibájából

Kevesebb ülőhelyű mentesítő gépet küldött a Wizz Air a szombat reggel Frankfurtból Budapestre induló járat kiszolgálására. Emiatt ötvenen a német repülőtéren ragadtak, a légitársaság pedig nem gondoskodott a tájékoztatásukról és megfelelő ellátásukról. A magyar kormány fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez az ügyben.

2019. 05. 27. 14:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meghibásodott A321-es személyszállító gépe helyettesítésére egy A320-ast küldött a Wizz Air, amin 232 helyett csak 180 szék van, vagyis mintegy ötven utasát Frankfurtban hagyta. Rá­adásul sem a helyben telepített alkalmazottak, sem a légitársaság emelt díjas hívásokat fogadó ügyfélszolgálata nem tudott tájékoztatást adni arról, hogy a hoppon maradtak mikor, milyen feltételekkel utazhatnak Budapestre – közölte az Index.hu.

Annak ellenére, hogy a vonatkozó jogszabályok, valamint a Wizz Air saját fuvarozási feltételei alapján étel és ital biztosítására, illetve a repülőjegy átfoglalására, az új járat másnapi indulása esetén pedig szállásra is jogosultak a hasonló helyzetbe kerülő uniós utasok, az érintetteket minderről senki sem tájékoztatta. A Wizz Air később csupán közleményben reagált, mondván, „a sajnálatos helyzet oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése indokolná”.

A kormány válasza sem maradt el: a Miniszterelnökség nevében Gulyás Gergely tárcavezető és Tuzson Bence államtitkár adott ki közleményt. Eszerint „elfogadhatatlan a Wizz Air légitársaság Frankfurt–Budapest járatának utasaival szemben tanúsított bánásmód, különösen az utasok megfelelő tájékoztatásának és alternatív lehetőségek felajánlásának elmulasztása”. Ezért a tárca az arányos jogkövetkezmények megállapítása érdekében fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményez.

Mint emlékezetes, tavaly nyáron mind a Wizz Airt, mind a Ryanairt megbírságolta a Fővárosi Kormányhivatal. Akkor a diszkont-légitársaságok a nyaralni indulók csomagjait hagyták a repülőtéren.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.