Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára, a térségi Mura Nemzeti Program miniszteri biztosa a zárókonferencián arról beszélt, hogy a dél-zalai határ menti területet új turisztikai célpontként, Muraföldeként igyekeznek megismertetni. A kettős célt, mezőgazdasági és turisztikai fejlesztéseket egyaránt szolgáló Mura programmal az aktív és kerékpáros turizmus iránt érdeklődő látogatókat célozták meg a korábban leginkább történelmi okokból feltáratlan természeti kincsekkel rendelkező térségben.
A Cycle in a Network 2.0 elnevezésű magyar-horvát program a közeli Muraköz megye településeivel közösen végrehajtott fejlesztéseket szolgálta, a két ország területén több tíz kilométer hosszan építettek vagy jelöltek ki kerékpárutakat, és létrehoztak a bicikliseknek szánt szolgáltatásokat – jelezte az államtitkár.
Hozzátette, hogy a Mura program keretében a jövőben bővítik a Zalaerdő Zrt. kisvasútjának vonalát, a Mura mentén új túraútvonalakat alakítanak ki, amelyek a bakancsos, kerékpáros vagy vízitúrázók számára kínálnak akár több napra szóló kikapcsolódási lehetőséget.
Cseresnyés Péter azt is hozzátette: reményei szerint a térség kerékpáros turizmusának leginkább a jövő májusi Giro d'Italia kerékpáros körverseny nagykanizsai befutója ad majd komoly hírverést.
Cseke Bence projektmenedzser a magyar-horvát fejlesztési program részleteiről elmondta: a nagykanizsai önkormányzat, a Muraközi Turisztikai Ügynökség, a Muraközi Közútkezelő és Stridóvár (Strigova) önkormányzata 1,7 millió eurós költségvetésből gazdálkodhatott.
A 85 százalékában infrastrukturális fejlesztésekre fordított keretből a nagykanizsai Csónakázó-tó körül 4,3 kilométeres körút épült pihenőhelyekkel, kerékpáros bázist, fitneszparkot alakítottak ki és megépítették a város legnagyobb alapterületű, 1400 négyzetméteres játszóterét. A miklósfai városrészben és Murakeresztúron biciklis pihenőhely hoztak létre, illetve 17,3 kilométer határ menti új bicikliutat tábláztak ki Nagykanizsától Murakeresztúrig.