A Deutsche Bahn (DB) teherszállítási vállalatának új vezetője, Sigrid Nikutta az egyes kocsi-forgalom átalakításában látja a vasúti áruszállítás kitörési pontját.
A DB árufuvarozási vállalata, a DB Cargo vesztesége 2018-ben 190 millió euróra rúgott, holott Németországban az egyes kocsi-forgalom piacán monopol helyzetben van. A veszteségek fő oka maga a logisztikai rendszer: az egyes kocsikat a megrendelők saját iparvágányairól és teherpályaudvarokról gyűjtik össze hosszú szerelvénybe, hogy azután a célállomáshoz közeli következő rendező-pályaudvaron leválasszák, majd rendeltetési helyükre szállítsák. A megoldásra tett javaslatok között ennek a forgalomnak a drasztikus csökkentésére irányuló intézkedés és sok rakodó pályaudvar bezárása is szerepelt. Sigrid Nikutta azonban elutasította ezt a megközelítést és új, növekedési stratégiát dolgozott ki.
Az egyeskocsi fuvarozás a kisebb cégek igényeit szolgálja, és a közúti fuvarozás terhelését csökkenti, ezért az Európai Unió szerint is támogatásra érdemes tevékenység, Ausztriában ez már gyakorlat. Mindez összhangban van az Európai Unió törekvésével, miszerint 2030-ig a vasútra terelődjön a 300 kilométernél nagyobb távolságokra fuvarozás 30 százaléka.