Tizenötmilliárdot kap a MÁV

Több mint 15 milliárd forintot juttatott egy év végi kormányhatározat a MÁV-Start járműgyártási programjának. A vasúttársaság összesen hetven IC+ személykocsit gyárthat szolnoki üzemében, amelyből húsz már elkészült.

2020. 01. 04. 8:35
Tavaly példásan felújították a Keleti pályaudvart Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két ütemben 35+35 korszerű, nemzetközi forgalomban is használható IC+ vasúti személyvagon gyártását rendelte meg a kormány egy december 30-i keltezésű kormányhatározattal. Ebben arról rendelkezik a kabinet, hogy támogatja a vasúti személyszállítás ellátását biztosító járműpark fejlesztését, illetve a közszolgáltatás színvonalának javítását. Az első ütemben 35 IC+ kocsi gyártását 15,3 milliárd forinttal támogatja a kormány.

Homolya Róbert, a MÁV elnöke a közelmúltban lapunknak azt nyilatkozta, hogy az IC+ program sikeresen halad, a gyártás fellendült. Elkészült már az első húsz, nemzetközi forgalomra szánt kocsi, melyből három megkapta azt a minősítést, amellyel külföldön is közlekedhet. A hetvendarabos, belföldi forgalmú flotta gyártása augusztus óta tart, az első akadálymentesített, külön családi szakasszal és kerékpárszállítási lehetőséggel felszerelt jármű várhatóan januárban állhat forgalomba.

Tavaly példásan felújították a Keleti pályaudvart
Fotó: Éberling András

Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz – az elöregedett járműflotta kiváltása mellett – az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területeket vonhatnak be a minőségi vasúti szolgáltatásba – jelezte az elnök.

A beruházások és a beszerzések akár évi negyven darab IC+ jármű gyártását is lehetővé teszik. A gyártásban a hazai hányad meghaladja az ötven százalékot, így jelentős munkahelyteremtő hatással bír: kétszázötven főnek biztosít megélhetést a MÁV-Starton belül és legalább ugyanennyinek a beszállítóknál. A végső cél, hogy összesen háromszáz IC+ kocsi álljon forgalomba a társaságnál.

Eközben zajlik a nemzeti vasúttársaság „50 megújuló állomás” programja. Tavaly kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele. Az ugyancsak forgalmas Zuglóban és Kőbánya alsó állomáson a nagy igénybevétel miatt vált szükségessé a karbantartás. Kőbánya-Kispesten évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű.

Az állomásépület és a gyalogos-felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos-felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák januárban elkezdődnek. Az állomás karbantartása a tervek szerint 2020 első negyedében fejeződik be.

Tavaly a Keleti pályaudvar után a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED falas kialakítású utastájékoztató táblákat helyeztek ki. Az idei tapasztalatokat beépítve a komplex felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, a következőkben pedig a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.