A Magyar Nemzetnek több érintett is jelezte, hogy a Provident Pénzügyi Zrt. telefonos megkereséssel arra hívja fel az ügyfelei figyelmét: ne éljenek a Kormány 47/2020. (III. 18.) számú rendeletében foglaltak szerinti hiteltörlesztési moratóriummal, hanem törlesszenek az eredeti szerződésben foglaltak szerint. A telefonos megkeresésekben a társaság azt mondta az adósoknak, hogy leginkább azért fizessenek tovább, mert egyébként januártól jelentősen megnő a havi törlesztési terhük. Információink szerint ezt számszerűsítették is: 15 százalékkal is megugorhat a kamat.
Ez azonban ellentmond a rendeletben foglaltaknak, ugyanis az a hitelek futamidejének kilenc hónappal való meghosszabbításáról szól, ami nem jelent többlet törlesztési terhet egyik szakaszban sem, csak azt, hogy tovább tart a visszafizetés időszak.
A Provident internetes honlapján ezzel kapcsolatban nincs tájékoztatás, csak annyit lehet olvasni, hogy az új termékkonstrukció kifejlesztéséig nem áll módjukban kölcsönt nyújtani Ugyanakkor 2020. március 19. napjától határozatlan ideig hitelpontjaikban a személyes ügyfélfogadás szünetel, a hitelpontok zárva tartanak.
– A Magyar Nemzeti Bank ügyfélszolgálata az elmúlt napokban számos megkeresést kapott a Provident Pénzügyi Zrt.-vel kapcsolatban, így értesült a kialakult helyzetről – közölte a Magyar Nemzet érdeklődésére a jegybank.
Az MNB vizsgálatának hírére reagálva a Provident Pénzügyi Zrt. közleményt juttatott el szerkesztőségünknek, melyben jelezték: „a Provident leállította a telefonhívásokat, és konzultációt kezdett a jegybankkal a továbbiakról, a részletes szabályozás megjelenéséig nem nyilatkoztatják az ügyfeleket.“