Ki ne lenne tisztában azzal, hogyha a bolti vásárlás során vitája akad a kereskedővel, azonnal kérheti a panaszkönyvet, amely évtizedek óta egy kézírással kitöltendő indigós nyomtatványtömböt jelent, és régen általában egy zsinóron lógott a pénztár körül. Ma már sok helyütt nem is látni, hol tartja a vállalkozó a kötelező fogyasztóvédelmi eszközt. A hatályos jogszabályok szerint ugyanis minden minőségi kifogásról és szóbeli panaszról kötelező jegyzőkönyvet rögzíteni. A reklamációkezelés a legtöbb cégnél még mindig kézzel történik, ott is, ahol számítógépet és internetet használnak a működés során. A digitalizáció elterjedésével egyre elavultabb a papíros megoldás, amelyből egy-egy példányt mindkét fél megtart, ami nemritkán el is keveredik, mire az ügy végére jár a fogyasztó.

Hatalmas gödörből kell kimozdítani a német gazdaságot
A drága energia miatt egyre több ipari cég külföldre költözne. Beszélgetés a legnagyobb kihívásokról.