Modellek helyett hétköznapi szakemberek, a belföldi turizmusban a vendégeket nap mint nap kiszolgáló, elhivatott szereplők az arcai a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb belföldi kampányának, mely a hazai utazási lehetőségekre hívja fel a figyelmet. A Magyarország visszavár! című kampány kisfilmjében, a kültéri plakátokon és más kreatív anyagokon a fő üzenet az, hogy a szezon beindulásával immár a turisztikai szolgáltatók, a különféle attrakciók, a feltöltődési lehetőségek mindenkit visszavárnak a veszélyhelyzet után belföldön. A rendhagyó kampányban felszolgálók, túra- és tárlatvezetők, vendégház-tulajdonosok és vízi mentők láthatók, akikkel például a csodasmagyarorszag.hu weboldalon és a közösségi médiafelületeken is találkozni lehet.
Magyarok várnak magyarokat
A másfél hónapig tartó, „Együtt, itthon, szabadon – Magyarország visszavár” című marketingkampány célja nem csupán a nyári főszezon forgalmának erősítése, hanem a koronavírus járvány okozta veszélyhelyzet után Magyarország belföldi turizmusának újraindítása – közölte az ügynökség. Az elsődleges szempont az volt, hogy megmutathassák: az erdők, vizek, kastélyok, múzeumok, szállodák és éttermek újra nyitva állnak, de még ennél is fontosabbak a turisztikai attrakciók, élmények mögött álló emberek, családok, akik a nehéz időszak után visszavárják a magyar utazókat.
– A járvány miatt a hazai gazdaság, így a magyar turisztikai szektor továbbra is hatalmas kihívásokkal küzd. Eljött az idő, hogy az a példaértékű társadalmi összefogás, ami a járvány sikeres leküzdését eredményezte, most a turizmusból élő családok talpra állását is segítse. A belföldi utazással most nemcsak magunknak szerezhetünk felejthetetlen élményeket, hanem a hazai vendéglátókat, szállásadókat, szolgáltatókat és a szektorban dolgozó embereket is támogatjuk – emeli ki az MTÜ.
Mindenki összefogott
Szintén példa nélküli a belföldi kampányok történetében, hogy a mostani kezdeményezéshez minden eddiginél nagyobb számú, több mint négyszáz szálláshely, vendéglátóegység, fürdő és más turisztikai szolgáltató, attrakció csatlakozott. A július közepéig tartó kampány résztvevői „Visszajövünk!” néven a nyár eleji időszakra hozták létre kedvezményes vagy többletszolgáltatást nyújtó ajánlataikat, melyeket az ügynökség összegyűjti és ajánlja internetes felületein. Ezzel egy kivételesen széleskörű turisztikai összefogás indult útjára a vendégek szolgálatára és a hazai turizmus fellendítéséért.
A kampányfilm már elérhető a hivatalos csatornákon.