Végképp nyaraló üzemmódra váltottak a magyarok az elmúlt héten, ezt bizonyítja a közösségi média, melyen a legnépszerűbb témává a szabadság, a vízparti pihenés vált. Piaci felmérések folyamatosan szondázzák a magyarok formálódó utazási szokásait a pandémiás időszakban, legutóbb pedig azt is megállapították, hogy különböző utazótípusok figyelhetők meg Magyarországon a belföldi turisták körében.
A Lounge Group friss elemzése rámutat: itthon jelentősen megnőtt az egynapos utazások aránya, és alapvetően csaknem az utazók fele a rövid, belföldi kikapcsolódást részesíti előnyben az idén. Nem rossz az utazási arány: a megkérdezettek kétharmada évente legalább egyszer utazik turisztikai céllal a határon belül, míg évente többször főként a megyeszékhelyeken élők, a gazdaságilag aktívak, a tanulók, valamint a kedvező anyagi helyzetben élők kelnek útra. A többség általában a családjával vagy a párjával kettesben vakációzik.
Azt is megfigyelték, hogy egyre erősebben mutatkozik az a tendencia, hogy a magyarok a pandémiás helyzetben alaposan meggondolják, útra keljenek-e a szezon hátralévő részében külföldre, míg a jelentős többségre eleve jellemző, hogy szívesen kapcsolódik ki idehaza és fedezi fel hazánk élményeit. A külföldi nyaralók főképp Horvátországba vagy Prágába készülnek, de felelős utazóként figyelemmel kísérik az aktuális ország járványhelyzetét.