Német távközlés: jön a „politikai megbízhatóság” kategóriája

Kifogás esetén ki lehet majd zárni a beszállítókat a német hálózatfejlesztési projektekből.

Magyar Nemzet
2020. 08. 12. 15:36
A mobile phone mast with 5G technology
GERMANY-VODAFONE/ Fotó: REUTERS/Thilo Schmuelgen
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kizárólag technológiai követelményeket fogalmaz meg a 5G-s mobilhálózati rendszerek potenciális beszállítóival szemben a német szövetségi informatika-biztonsági hivatal, a BSI (Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik) a Frankfurter Allgemeine Zeitung beszámolója szerint. A BSI biztonsági katalógustervezete nem nevez meg egyetlen konkrét beszállítót sem potenciális kockázati tényezőként. Felsorolja viszont azokat a technológiai szempontokat és követelményeket, amelyeket a mobilhálózati üzemeltetőknek figyelembe kell venniük a berendezések beszerzésekor és a hálózati infrastruktúra kiépítésekor – ismertette a távirati iroda.

A BSI a katalógusban tételesen felsorolt feltételek alapján engedélyezi vagy utasítja majd el adott berendezések és technológiák alkalmazását az 5G-hálózatok kiépítésében. A feltételrendszer a részét képezi majd az új távközlési törvénynek a Telecompaper.com beszámolója szerint. A távközlési törvény a lap szerint egyúttal bevezeti majd a „politikai megbízhatóság” kategóriáját is, vagyis ki lehet majd zárni beszállítókat a hálózatfejlesztési projektekből abban az esetben is, ha a BSI engedélyt adott ugyan a berendezéseik és technológiáik használatára, de a kancellária, a külügyminisztérium, a belügyminisztérium és a gazdasági minisztérium egyaránt kifogást emelt ellene. Ilyen általános megbízhatósági aggályok miatt zárta ki az Egyesült Államok és Nagy-Britannia a kínai Huawei hálózati berendezést gyártó vállalatot az 5G-s mobilhálózati fejlesztési projektekből. A német hivatalos álláspont azonban nem elutasító egyetlen konkrét beszállítóval szemben sem. A kancellária, a gazdasági minisztérium és a közlekedési minisztérium szerint ugyanis minden beszállítóra ugyanazokat az értékelési szempontokat kell alkalmazni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.