A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma március 9-én indult csökkenésnek a járvány következtében,
Magyarország összeköti Kínát és a Nyugatot
Nagy Márton több Kína–Magyarország „Övezet és út” infrastrukturális projektet szorgalmaz.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma március 9-én indult csökkenésnek a járvány következtében,
az eddigi legdrasztikusabb visszaesést pedig májusban regisztrálta a HungaroControl.
Május 2-án mindössze tizenöt érkező és induló gép vette igénybe a nemzetközi repülőteret, 95 százalékkal kevesebb, mint 2019 azonos napján, amikor 283 gépet fogadtak vagy indítottak. Összességében több mint ötven százalékkal csökkent idén január és szeptember között a Magyarország légterén átrepülő járatok száma – közölte lapunkkal a HungaroControl.
Szeptember végéig összesen mintegy 257 ezer átrepülő és több mint 41 ezer le- és felszálló repülőgép biztonságáról gondoskodtak a magyar léginavigációs szakemberek.
A nyár elején lassú, de biztató növekedés kezdődött, július második felétől stagnál a forgalom. A járványidőszak legkiemelkedőbb napja augusztus 22-e volt, amikor közel kétezer repülőgépet kezeltek a társaság távolkörzeti, közelkörzeti és tornyos irányítói. Egy évvel korábban, ugyanezen a napon a járatszám kis híján elérte a négyezret. 2020 lehet az első olyan év, amelyben nem valamelyik nyári nap a forgalmi csúcstartó, hiszen drasztikus fordulatnak kellene végbemennie ahhoz, hogy január 6-a elveszítse jelenlegi elsőségét.
A légtér forgalmánál – amely tartalmazza az átrepülő gépek számát is – is
nagyobb mértékben esett a budapesti légikikötő utasforgalma. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér áprilisban, a járvány európai kitörésekor 99,3 százalékkal kevesebb utast kezelt, mint az előző év azonos időszakában.
Habár a nyári hónapok némi emelkedést mutattak – az áprilisi alig tízezer főről közel négyszázezerre kúszott fel az augusztusi utasszám –, a szeptember 1-jétől életbe lépett újabb utazási korlátozások ismét a nyár eleji szintre csökkentették a forgalmat. A repülőtéren szeptemberben naponta kevesebb mint háromezer utas fordult meg, ami a tavalyi forgalom hat százaléka. A Budapest Airport arra számít, hogy a további várható járattörlések és utasszámcsökkenés miatt a forgalom a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb öt és fél millió fő lehet idén.
A légi közlekedés újraéledéséhez a Covid–19-járvány újfajta kezelése vezethet el. Mint azt a légitársaságokat tömörítő nemzetköti szervezet, a IATA közzétette, a tizenöt perces gyorsteszt általános alkalmazása a Covid-negatív utasok számára lehetővé teszi majd a karantén mellőzését.
Ehhez a kormányzatok kölcsönös megállapodása kell (a teszt már elérhető termék a piacon). A karantén eltörlését szorgalmazták a légitársaságok is. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közelmúltban egy olasz lapnak adott interjúban határzárak helyett egész Európában egységes reptéri vizsgálatok bevezetését javasolta.
Nagy Márton több Kína–Magyarország „Övezet és út” infrastrukturális projektet szorgalmaz.
Az egyéb járulékok időpontjáról is beszámolunk.
A fő cél az Adriai- és a Balti-tenger közötti Ten-T hálózat magyarországi szakaszának megépítése.
A januárban kiadott, 3,5 százalékos előrejelzésüket az exportpiacok gyengélkedése miatt csökkentették.
Elmoshatja a pénteki ballagásokat a szél és az eső
Újabb drámai részleteket árult el kapcsolatukról Marics Peti új barátnője
Ragyog édesanyja, Katalin hercegné fotóján a szülinapos Sarolta
Hiánycikk lett a súlycsökkentő, már korlátozzák a felírását
A kutatók elsápadtak attól, ami a Vörös bolygóról előkerült
Átadták a forgalomnak Magyarország legújabb autópályáját – de előtte még biciklisek használták
Üzent a Fradi B-közép Cseh Katkának
A Liverpool legendája nem látott még önzőbb játékost a csapat sztárjánál
Letaglózó hír az Eb előtt, Marco Rossi fontos játékosát műteni kell
Liverpool: váratlan reggeli bejelentés, Szoboszlai fotója is a hírben + videó
Marco Rossi elárulta, miért hagyná el a magyar válogatottat
A természet és a történelem csodája Horvátországban (hirdetés)
Nagy Márton több Kína–Magyarország „Övezet és út” infrastrukturális projektet szorgalmaz.
Az egyéb járulékok időpontjáról is beszámolunk.
A fő cél az Adriai- és a Balti-tenger közötti Ten-T hálózat magyarországi szakaszának megépítése.
A januárban kiadott, 3,5 százalékos előrejelzésüket az exportpiacok gyengélkedése miatt csökkentették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.