Felemás képet mutatnak a hazai lízingpiac tavalyi eredményei. A finanszírozott összeg a 2019-es, 740 milliárd forintos, évtizedes csúcshoz viszonyítva 14 százalékkal, 639 milliárd forintra, a 2017-es szintre csökkent. Ez az eredmény azonban még így is jelentősen jobb lett a piac 550-600 milliárd forintos várakozásánál – mondta tegnap Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke.
A tagvállalatok teljes tőkekintlévősége 2020-ban ugyanakkor 9,5 százalékkal 1714 milliárd forintra emelkedett, amiben a moratórium is jelentős szerepet játszott.
Az autófinanszírozásban tízszázalékos csökkenés ment végbe, az új kihelyezések összege 245 milliárd forintra rúgott. Különösen az új autók finanszírozása csökkent, 14 százalékkal, darabszámban 23 százalékkal, míg a használt autók esetében elérte a 2019-es szintet. A flottafinanszírozás most is kiegyensúlyozottabban, az előző év 94 százalékán végzett. A nagy haszongépjármű-finanszírozás volt az egyik legnagyobb vesztese a múlt évnek, az állomány 36 százalékkal esett vissza, így alig több mint 106 milliárd forintot tett ki. Szintén jelentős, harmincszázalékos visszaesés volt a gépfinanszírozásban.

Fotó: Havran Zoltán
A kedvezőtlen piaci környezet ellenére a kis haszongépjárműveknél öt százalékkal csaknem hatvanmilliárd forintra nőttek a kihelyezések. Az agrárgép-finanszírozás is növekedésben volt: a 110 milliárd forintos finanszírozott összeg hét százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi szintet.