,A nemzeti vasúttársaság a múlt héten bemutatta az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztró szakasszal, úgynevezett csendes (silent) és prémium fülkékkel ellátott új, saját gyártású IC+ kocsit, amely új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-Start kínálatában, és új korszakot jelent a magyar vasúti közlekedés színvonalában.
A több mint negyvenmilliárd forintból elkészülő első kilencven darab IC+ jármű több mint ötvenszázalékos hazai beszállítói aránnyal épül,
a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságú járműveknél.
A magyar vasúttársaság saját járműgyártási programja ütemesen halad. Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően, 2019 augusztusában kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Ebből 35 darab másodosztályú többcélú teres kocsi elkészült, így
jelenleg 57 IC+ jármű járja az ország vasútvonalait, és zajlik a 35 első osztályú, bisztrószakaszos jármű gyártása is Szolnokon.
Tervezetten havonta két-három kocsit tudnak legyártani, így 2021 év végig 12-14 jármű készülhet el, az ütemterv alapján jövő év közepén befejeződhet az 1. osztályú kocsik gyártása. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója úgy tájékoztatott, hogy már a modern vezérlőkocsi prototípusát is tervezik, várhatóan 2024-ben készülhet el az első jármű.
Borítókép: MTI/Máthé Zoltán