Az egyik nagy árufuvarozási biztosítótársaság szerint
a szárazföldi szállítás, beleértve a vasutat is, a jövőben több veszélyes árut vonzhat a távolsági interkontinentális forgalom számára.
Annak ellenére, hogy a selyemút orosz szakaszát egyre inkább elhagyják a megrendelők, a lítiumakkumulátorokat mégis erre vihetik majd, mert bizonyos súlyos balesetek, valamint a tengeri és légi közlekedésre vonatkozó szigorúbb biztonsági előírások miatt nem marad más lehetőségük – tette közzé a RailFreight.com.
Emlékezetes, hogy a télen kigyulladt egy mintegy négyezer értékes személyautót, köztük elektromos és hibrid járműveket szállító hajó az Atlanti-óceánon. A Felicity Ace február 10-én indult a németországi Emdenből, és az USA-beli Davisville-be tartott, amikor tűz keletkezett a hajó rakterében. A legénység elmenekült, a hajó napokig lángokban állt az Atlanti-óceán északi részén, az Azori-szigetek közelében. A legújabb tűzeset tovább gyarapítja a hírhedt autós balesetek sorát: például az Egyesült Államok jacksonville-i kikötőjében történt Hoegh Xiamen tűzesetéről szóló jelentés szerint egy gépkocsi akkumulátora okozta a tüzet.
A lítiumakkumulátorok piaca exponenciálisan növekszik az újratölthető termékek iránti kereslet miatt, a kézi eszközöktől az elektromos járművekig, mint amilyenek az e-bike-ok és e-rollerek.
Akkor a legnagyobb a kockázat, ha a rakományon belül egyes akkumulátorok hibásak. Az ellátási lánc nehézségeit tovább növelik a használt, teljesen vagy részben feltöltött áramtárolók.
Borítókép: A világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója. Elég, ha egyetlen akkumulátor tüzet fog, az egész hajó kiéghet. (Fotó: MTI/EPA/Ingo Wagner)