Hozzátette: az autóipar a legjelentősebb iparág, éves kibocsátása megfelel a magyar GDP 25 százalékának, ezért a kormány mindent megtesz az autóipar védelme érdekében. A következő időszak automobilizmusában nem lesz már az az egységes, jó megoldás, amelyet a belső égésű motor jelentett eddig. Viszont lesznek „izgalmasabb, szélesebb megoldások”, erre Magyarország felkészült – jelentette ki az technológiai és ipari miniszter a Híradó.hu beszámolója szerint.Kitért arra: néhány hete az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa úgy döntött, hogy 2035-től nem kell teljesen kivezetni a belső égésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz karbonsemleges üzemanyag használatára.
„Az autóiparban van Magyarország jövője”
Az autóipar területén abszolút jövőképes Magyarország – jelentette ki Palkovics László technológiai és ipari miniszter a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség rendezvényén, csütörtökön Budapesten.

A tárcavezető örömét fejezte ki, hogy hamarosan elfogadhatja az Európai Parlament az erről szóló jogszabályt. Maradhat tehát a belső égésű motor, folytatta, jelezve: Magyarországon működik a világ legnagyobb belsőégésűmotor-gyára, és működni is fog.
A kormány az elmúlt időszakban komoly hangsúlyt fektetett arra is, hogy az akkumulátorgyártó kapacitást „megfelelő állapotba hozza”.Rámutatott, hogy Magyarországnak ma nagyobb akkumulátorgyártó kapacitása van, mint Németországnak, és az újabb befektetések alapján ez így is fog maradni.„Minden hangszeren játszunk (…), van hidrogénstratégiánk, abszolút jövőképesek vagyunk” – húzta alá.
További Gazdaság híreink
Arról is beszélt, hogy a HUMDA létrehozásának az volt a célja, hogy legyen egy közvetítő szervezet a kormány és a versenysport között. Azóta az ügynökség feladatköre egyebek mellett a közlekedésbiztonsággal, és a környezetbarát járművekkel is kibővült – mondta Palkovics László.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Palkovics László technológiai és ipari miniszterjelölt beszél meghallgatásán az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén az Országházban (Fotó: MTI/Kovács Tamás)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Itt a boráremelés, de ezt még nem az aranyszínű sárgaság okozta
Látszik a vörösborok iránti kereslet világszerte megfigyelhető mérséklődése is.

Magyarország és Szlovákia Brüsszel célkeresztjében
Mi jöhet még?

Megkezdi a kormány az egyeztetéseket az amerikai nukleáris fűtőelemek vásárlásáról
A magyar családok fogják ezután is a legalacsonyabb energiaárakat fizetni európai összevetésben.

Feltette a kérdést a minisztérium: Miért hazudik a Strabag az M30 kapcsán?
Amennyiben a Strabag nem teljesíti a szerződés szerinti kötelezettségeit, akkor az Építési és Közlekedési Minisztérium peres eljárásban fogja kikényszeríteni azt.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Itt a boráremelés, de ezt még nem az aranyszínű sárgaság okozta
Látszik a vörösborok iránti kereslet világszerte megfigyelhető mérséklődése is.

Magyarország és Szlovákia Brüsszel célkeresztjében
Mi jöhet még?

Megkezdi a kormány az egyeztetéseket az amerikai nukleáris fűtőelemek vásárlásáról
A magyar családok fogják ezután is a legalacsonyabb energiaárakat fizetni európai összevetésben.

Feltette a kérdést a minisztérium: Miért hazudik a Strabag az M30 kapcsán?
Amennyiben a Strabag nem teljesíti a szerződés szerinti kötelezettségeit, akkor az Építési és Közlekedési Minisztérium peres eljárásban fogja kikényszeríteni azt.