Az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) nem vár tovább, nyílt levélben szólította fel Ursula von der Leyent és az Európai Bizottságot, hogy tegyen végre valamit a fenntartható közlekedés európai gerincét adó vasút megmentése érdekében. A dokumentumban azt is közzétették, hogy a vasúti árufuvarozásban minimum háromszoros, de akár tízszeres többletköltséget is okozhatnak a villamosenergia-árak, amelyek összességükben kétmilliárd eurós veszteséget jelenthetnek a szektornak, a megfelelő döntések meghozatalára pedig nincs több idő, cselekedni kell – olvasható a Vg8.hu cikkében.
Visszafordíthatatlan bajjal járhat Ursula von der Leyen nemtörődömsége
A vasúti szakma szerint az Európai Bizottság nem reagált érdemben a súlyos problémákra, pedig a szektor akár kétmilliárd eurós veszteséget is elszenvedhet a villamosenergia-árak drasztikus emelkedése miatt.

A CER-nél azt állítják,
már többször is kérték az EB első emberét, hogy közösen találjanak megoldást a kialakult problémára, ám nem kaptak valódi választ és kézzelfogható intézkedéseket.
Sok cég most tárgyalja (újra) a 2023-as szerződés részleteit, ezért nem vártak tovább a nyílt levéllel, amely több javaslatot is felvet. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy a vonatkilométerek nyolcvan százaléka villamosított vonalon zajlik. A szervezet úgy véli, a vasútnak közvetlenül részesülnie kell az Európai Unió által kivetett extraprofitadóból beérkező forrásból, de a pályahasználati díjak azonnali csökkentése, elengedése vagy a fizetési kötelezettség elhalasztása is szükséges. A CER szerint a vasutat be kell vonni az energiatakarékossági stratégiába, illetve növelni kell az országok szabadságát, hogy szabadon biztosíthassanak állami támogatást a nehéz helyzetbe kerülő vállalatoknak.
Korábban gyors állami segítséget kért az elszabadult vontatásienergia-árak miatt a hazai vasúti szakma is,
legyen az támogatás, kompenzáció, árfixálás, ársapka, bármi, csak minél előbb érkezzen.
A Hungrailnek több javaslata is volt a megoldásra, a Rail Cargo Hungaria egyebek mellett a szabad áramvásárlás fontosságára hívta fel a VG figyelmét. „A megemelkedett energiaköltségek miatt sokat veszített a versenyképességéből az amúgy környezeti szempontból leginkább fenntartható szállítási mód, a vasúti áruszállítás, ezért olyan javaslaton dolgozunk a Technológiai és Ipari Minisztériumban, amelynek eredményeként átlagosan körülbelül negyven százalékkal csökkenhet a vasúttársaságok pályahasználati díja, egész pontosan a hálózat-hozzáférési díj (HHD) felárát szeretnénk eltörölni” – írta a Vg-hez eljuttatott közleményében Vitézy Dávid, a tárca közlekedésért felelős államtitkára.
További Gazdaság híreink
A szakember legfrissebb Facebook-bejegyzésében pedig azt is bejelentette, hogy október 3-a óta a MÁV–Start Budapest elővárosában hétköznap, a reggeli és délutáni csúcs között rövidebb motorvonatokat üzemeltet, ahol azt az ilyenkor jelentkező utasmennyiség megengedi, december 10-ig ezen 122 millió forintot spórolnának.
A társaság 2021 szeptemberében 36 forintot fizetett 1 kilowattóra villamos energiáért az idén szeptemberben ennek a nyolcszorosát, 288-at.
Az eredeti cikk IDE kattintva olvasható.
Borítókép: Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke felszólal az Európai Parlament plenáris ülésén Brüsszelben 2022. június 22-én (Fotó: MTI/EPA/Olivier Hoslet)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Csányi Sándor több mint három évtizedet töltött a vezérigazgatói székben
Az elmúlt 33 év alatt a leköszönő vezérigazgató az OTP-t a legnagyobb hazai hitelintézetté tette.

Száj- és körömfájás: célzott intézkedésekkel segíti az érintett gazdákat az NGM
Összefogás a magyar állattenyésztésért.

Lemond Csányi Sándor az OTP vezérigazgatói posztjáról
A tisztséget határozatlan időre a fia, Csányi Péter látja el.

A magyar foglalkoztatottság továbbra is Európa élmezőnyéhez tartozik
A kormány programjaival egyre több korábban inaktív munkavállaló tud elhelyezkedni.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en

Nyilvánosságra kerültek azok a kérdések, amelyek miatt Magyar Péter megfenyegette az MNB munkatársát

Hont András beszállt az iszapbirkózásba, odacsapott Magyar Péternek

Közellenségként kezelték, most bajnoki címig repítheti a Fradit a megosztó csatár

Megelégelte az Európai Bizottság: mielőbb beleszólna a kárpátaljai magyarok ügyébe

Kövesd itt Orbán Viktor legújabb bejelentéseit

Volodimir Zelenszkij: Az oroszok egy intenzív szárazföldi támadást fedeztek a Kijev elleni súlyos támadással

Szalai Attila körül nagy balhét sejtenek a törökök, óriásnak szólították meg + videó

Retteg a közösségi médiától a Forma-1-be vágyódó szexi női pilóta

Előkerült egy fotó a csillogó szemű, fiatal élsportolóról, aki meghalt a budapesti autóbalesetben

Hogyan halt meg a valóságban Hunyadi János?

Magyar Péter megfenyegette az MNB munkatársát, a magántelefonszámát is megszerezte

Kínos részletek derültek ki arról, hogyan dolgoznak Magyar Péter emberei
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Csányi Sándor több mint három évtizedet töltött a vezérigazgatói székben
Az elmúlt 33 év alatt a leköszönő vezérigazgató az OTP-t a legnagyobb hazai hitelintézetté tette.

Száj- és körömfájás: célzott intézkedésekkel segíti az érintett gazdákat az NGM
Összefogás a magyar állattenyésztésért.

Lemond Csányi Sándor az OTP vezérigazgatói posztjáról
A tisztséget határozatlan időre a fia, Csányi Péter látja el.

A magyar foglalkoztatottság továbbra is Európa élmezőnyéhez tartozik
A kormány programjaival egyre több korábban inaktív munkavállaló tud elhelyezkedni.