A gyanú szerint információkat hallgat el a fogyasztók elől a Wizz Air légitársaság, hogy az online jegyvásárlás során a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé terelje, ezért vizsgálatot indítottak – jelentette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Mint írják, a cég elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével. Egyes magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet – ez ugyanis vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz.
Emellett az online utasfelvétel során is félrevezető megnevezéssel és egyéb technikai megoldásokkal vehették rá a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.
A GVH tavaly már figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat arra, hogy jegyeladási és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken.