Ennyit kell fizetni a környező országokban az autópályákért

Június végéhez közeledve lassan beindul a nyári főszezon, így egyre többen kerekednek fel, hogy valamelyik szomszédos országban pihenjenek.

Magyar Nemzet
2023. 06. 26. 4:55
CROATIA-HEALTH-VIRUS-TOURISM Fotó: DENIS LOVROVIC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horvátországban fontos változás, hogy déli szomszédunknál idén már euróval kell fizetni az autópályadíjakat, bár rendszeresen felröppen egy-egy hír, hogy végre áttérnek a matricás rendszerre, egyelőre még mindig a jól bevált és néha idegőrlő kapus szisztéma működik. Ha a tengerpartra tartunk, egészen Zágrábig az A4-es autópályát kell igénybe vennünk, majd onnan az A1-et, amelyen keresztül a Kvarner-öbölt és Dalmáciát is elérhetjük. Jó hír, hogy nem kell már fizetni a krki hídon, és Zágráb mellett átadtak egy automata fizetőkapu-rendszert – ismertette a Világgazdaság. 

Íme a legfontosabb szakaszok: 

Gorican–Zágráb-szakasz: 5,8 euró (2146 forint), Zágráb–Rijeka-szakasz: 9,2 euró (3404 forint), Rijeka–Rovinj-szakasz: 8,2 euró (3034 forint), Zágráb–Krk-sziget: 8,1 euró (2997 forint), Zágráb–Zadar észak: 16 euró (5920 forint), Zágráb–Split-szakasz: 24 euró (8880 forint).

Szerbiában a jármű kategóriájától és a megtett távolságtól függ az útdíj. Mivel a magyar turisták zöme Szerbián általában csak átutazik, ezért a bolgár és a görög tengerpartra vezető útvonalak az érdekesek: míg a Szabadka–Dimitrovgad- (bolgár határ) szakasz 17 euróba, mintegy 6290 forintba, addig a Szabadka–Presevo (északmacedón határ) 18,5 euróba, azaz 6845 forintba kerül. Ez utóbbi esetén, tehát ha Görögországba tartunk, akkor csak az A1-es autópályán kell végighaladnunk.

Sokan utaznak Magyarországról a montenegrói tengerpartra is, ahova legkönnyebben Bosznián keresztül lehet eljutni, viszont továbbra is lassan halad annak az E73-as korridornak az építése, amely pedig nagyban segítené a dalmát tengerpartra, illetve Montenegróba való eljutást (ennek a nemzetközi közlekedési folyosónak a hazai szakaszát képezi az M6-os autópálya).

Mindenesetre a bosnyák főváros és Zenica közötti szakaszt hat, míg a Szarajevó–Tarcin-etapot 2,5 konvertibilis márka ellenében használhatjuk.

Olaszországban is fizetőkapu-rendszer működik, az autópályadíjak fizethetők készpénzzel és bankkártyával. Bár a bankkártyás sorok rövidebbek, vehetünk előre feltöltött Viacardot (25 vagy 50 vagy 75 euró értékben). Az útdíjak kiszámolásában segít az Autostrade honlap.

Néhány példa: Gorizia (szlovén határ)–Udine-szakasz: 3,3 euró (1221 forint), Gorizia–Lido di Jesolo-szakasz: 6,9 euró (2553 forint), Gorizia–Velence-szakasz: 10,9 euró (4033 forint), Gorizia–Verona kelet-szakasz: 18,3 euró (6771 forint), Gorizia–Milánó kelet-szakasz: 29,8 euró (11 026 forint).

A teljes cikk itt olvasható:

https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2023/06/indul-a-turisztikai-foszezon-korkepben-mutatjuk-be-a-kornyezo-orszagok-autopalyadijait

Borítókép: Horvátországban továbbra is várni kell a matricás rendszerre (Fotó: Europress/AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.