Horvátországban fontos változás, hogy déli szomszédunknál idén már euróval kell fizetni az autópályadíjakat, bár rendszeresen felröppen egy-egy hír, hogy végre áttérnek a matricás rendszerre, egyelőre még mindig a jól bevált és néha idegőrlő kapus szisztéma működik. Ha a tengerpartra tartunk, egészen Zágrábig az A4-es autópályát kell igénybe vennünk, majd onnan az A1-et, amelyen keresztül a Kvarner-öbölt és Dalmáciát is elérhetjük. Jó hír, hogy nem kell már fizetni a krki hídon, és Zágráb mellett átadtak egy automata fizetőkapu-rendszert – ismertette a Világgazdaság.
Íme a legfontosabb szakaszok:
Gorican–Zágráb-szakasz: 5,8 euró (2146 forint), Zágráb–Rijeka-szakasz: 9,2 euró (3404 forint), Rijeka–Rovinj-szakasz: 8,2 euró (3034 forint), Zágráb–Krk-sziget: 8,1 euró (2997 forint), Zágráb–Zadar észak: 16 euró (5920 forint), Zágráb–Split-szakasz: 24 euró (8880 forint).
Szerbiában a jármű kategóriájától és a megtett távolságtól függ az útdíj. Mivel a magyar turisták zöme Szerbián általában csak átutazik, ezért a bolgár és a görög tengerpartra vezető útvonalak az érdekesek: míg a Szabadka–Dimitrovgad- (bolgár határ) szakasz 17 euróba, mintegy 6290 forintba, addig a Szabadka–Presevo (északmacedón határ) 18,5 euróba, azaz 6845 forintba kerül. Ez utóbbi esetén, tehát ha Görögországba tartunk, akkor csak az A1-es autópályán kell végighaladnunk.