Kiderült, mire vágyik a legjobban a magyar emberek nagy része

A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez nagyobb anyagi forrás szükséges, a legtöbbet utazásra adnák ki, és a lakásfelújítás is sokaknak fontos cél – derült ki a Cofidis Hitel monitor reprezentatív kutatásából.

Forrás: MTI2024. 02. 21. 14:10
Hungarian,Forint,,Woman,Holds,Wallet,With,Money,In,Hand,,Financial, pénz, készpénz
2332612197 Fotó: Andrzej Rostek
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben, a válaszadók csaknem fele. A lakásfelújítás, lakásátalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, háztartási gépre vagy bútorvásárlásra 31 százalék tervez kiadni. A háztartások negyede a magánegészségügyi ellátás fedezésére fordít majd anyagi forrást, ötödük pedig adósságcsökkentésre – részletezték.

A céljaikat a megkérdezettek 34 százaléka már meglévő megtakarításból, 38 százaléka az idei év folyamán megtakarítandó pénzből, illetve 63 százaléka havi jövedelméből fedezné, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.

A felmérésből az is kiderült, hogy tízből hárman jelenleg kényelmesen kijönnek a jövedelmükből, a válaszadók 72 százalékának azonban hiányos a családi kasszája, ám 10-ről 6 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint arra sem elég a jövedelmük, hogy alapvető dolgokat megvásároljanak. Havi szinten 200 ezer forint hiányzik a háztartások kasszájából.

A magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben, a legkedveltebb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön a kutatás szerint.

Akik elképzelhetőnek tartják a nem lakáscélú hitelfelvételt, azok átlagosan 1,3 millió forintot vennének fel. A következő 3 hónap leggyakoribb hitelcéljai a lakásvásárlás (32 százalék) és a lakásfelújítás (30 százalék).

A Cofidis Hitel Monitor kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készíti ezerfős mintán, online adatfelvétellel, évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18–69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.