Versenyfelügyeleti eljárásokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.
Magyar influenszerek ügyében vizsgálódik a versenyhivatal
Lehet, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak.

Kiemelték, a GVH 2023 novemberében online ellenőrzést (sweepet) tartott a magyar influenszerek reklámozási gyakorlatának áttekintésére, amelyben 28 magyar véleményvezért vizsgált különböző közösségi platformokon (Instagram, YouTube, Facebook, TikTok). Arra jutottak, hogy az influenszerek mintegy húsz százaléka tartja be minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat, 54 százaléka általában jelzi a promóciós tartalom tényét, de nem mindig, míg
a véleményvezérek mintegy negyede soha, vagy csak nagyon ritkán tesz közzé bárminemű tájékoztatást.
Ráadásul a feltüntetés módjában is találtak hiányosságokat. A valószínűsíthetően jogsértő kereskedelmi gyakorlatok miatt a versenyfelügyeleti eljárások
Dancsó Pétert („Videómánia”), Forstner Csengét, Fördős Zoltánt („Fördős Zé”), Halmi Bencét, Kása Rolandot („Rolix”), Strenner Antalt („Whisper Ton”) érinti.
További Gazdaság híreink
Továbbá a valószínűsíthető közreműködői szerep miatt több reklámügynökséget, megrendelőt, hirdető vállalkozást is eljárás alá vontak. A hatóság hangsúlyozta, a versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el. Az eljárás a tények és a felelősség tisztázására, a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam
három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
További Gazdaság híreink
A GVH közleményében – egyebek közt – a véleményvezérek figyelmébe ajánlja a 2022 végén frissített influenszer marketing tájékoztatót, amely gyakorlatközpontúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak. A GVH podcast csatornáján elérhető beszélgetésben is hasznos tanácsokat kapnak a vállalkozások, véleményvezérek arról, hogyan tudnak jogszerűen reklámozni a közösségimédia-felületeken.
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Ha ilyen bögrét vett a gyerekének, azonnal vegye el tőle
Nehézfém-kioldódás miatt gyerekeknek szánt konyhai eszközöket kellett kivonni a forgalomból.

Ne igya meg a szénsavmentes vizet, ha erre a márkára esett a választása a boltban + fotó
Nem túl vidám, ami kiderült róla.

Befékezett idén az agrárexport
Az európai piac határozza meg az élelmiszer-gazdaság külkereskedelmét.

Marad és új termékekkel bővül az árrésstop – mutatjuk a részletes listát
A számok is mutatják: nem kérdés az intézkedés pozitív hatása.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Ha ilyen bögrét vett a gyerekének, azonnal vegye el tőle
Nehézfém-kioldódás miatt gyerekeknek szánt konyhai eszközöket kellett kivonni a forgalomból.

Ne igya meg a szénsavmentes vizet, ha erre a márkára esett a választása a boltban + fotó
Nem túl vidám, ami kiderült róla.

Befékezett idén az agrárexport
Az európai piac határozza meg az élelmiszer-gazdaság külkereskedelmét.

Marad és új termékekkel bővül az árrésstop – mutatjuk a részletes listát
A számok is mutatják: nem kérdés az intézkedés pozitív hatása.














