A felügyelet tapasztalata, hogy egyes adathalászok miután megszerezték az ügyfelek internet- vagy mobilbanki azonosítóit, nemcsak a bankszámlán lévő pénzt vették el, hanem még online személyi hitelt is igényeltek a megkárosított nevében – írják a közleményben.
Az MNB elvárása a piaci szereplők által eddig megtett intézkedéseken túl, hogy az ügyfelek a továbbiakban – saját döntésük, igényük alapján – letilthassák a hiteligénylés online módon való benyújtásának, ügyintézésének lehetőségét az internet- vagy mobilbanki eszközökről. Ezt a korlátozást pedig saját biztonságuk érdekében csak ők maguk személyesen, vagy auditált hírközlő eszköz útján oldhatnák fel és aktiválhatnák újra – tájékoztatott az MNB.
A pénzügyi felügyelet elvárja azt is, hogy az érintett pénzügyi intézmények építsenek be védelmi mechanizmusokat, kontrollokat az online hiteligénylési folyamataikba a visszaélések valós idejű (haladéktalan) észleléséhez, megelőzéséhez, megakadályozásához, kezeléséhez.