Mindenkinek hátrányokkal járnak a védővámok

Az európai autóipar „érdekében” bevezetett intézkedést pont csak a legnagyobb autóipari szereplők nem támogatják.

2024. 07. 05. 10:46
Damanszara, 2023. október 27.
A 2023. október 19-i felvételen kormánykereket fog egy újságíró a Tesla amerikai elektromosautó-gyártó Model 3 autójának malajziai bemutatóján, a Szelangor állambeli Damanszarában. A Tesla bevétele 2023. harmadik negyedévében nõtt, a nyeresége azonban csökkent amiatt, hogy az árcsökkentések hatására nõtt ugyan a cég autói iránti kereslet, de kedvezõtlenül alakította a nyereségmarzsot. A szeptemberrel záruló negyedévben a vállalat adózott eredménye 1,85 milliárd dollár lett, ami 44 százalékkal kevesebb az elõzõ év azonos idõszakában elért eredménynél. A részvényarányos nyereség 90 centrõl 53 centre esett.
MTI/EPA/Fazry Ismail
Illusztráció Fotó: MTI/EPA/Fazry Ismail
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Bizottság ideiglenes büntetővámokat vezet be a Kínbából behozott elektromos autókra, ez gyakorlatilag minden szereplőnek hátrányokkal jár – szögezi le friss Facebook-bejegyzésében Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója, aki egyben a befektetésösztönzésért és a kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos. Hangsúlyozza: az európai vásárlóknak biztosan nem szolgálja az érdekeit az új intézkedés, hiszen az az ár és a minőség területén is gátolja a versenyt. Az európai autóiparnak sem az érdeke, főleg azoknak a német vállalatoknak nem, amelyek Kínában is gyártanak autókat.

Az európai autóipari kutatás-fejlesztési szektornak is hátrányos, hiszen a protekcionizmus ezeket a folyamatokat nem segíti, hanem hátráltatja, azaz a fejlesztésben a lemaradásunk tovább fog nőni. Az Európa és Kína közötti gazdasági kapcsolatoknak sem tesz jót, hiszen a kereskedelmi háború erősíti a blokkosodás folyamatát – vélekedik.

A bizottság megint a saját maga feje után ment, hiszen az európai autóipar „érdekében” bevezetett intézkedést pont csak a legnagyobb autóipari szereplők nem támogatják – írja.

Reméljük, hogy az intézkedés valóban átmeneti lesz. Protekcionizmus helyett az európai autóipar kutatás-fejlesztésének támogatására és az ezzel kapcsolatos szabályok enyhítésére kellene törekedni

– fogalmaz Joó István.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.